نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی شیطان (اشاره به آمریکا) پشت حمله به بزرگترین نیروگاه برق-آبی این کشور هستند.

مادورو: نیروگاه برق ونزوئلا با یک اسلحه تک‌تیرانداز مورد حمله قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور درباره علت قطعی گسترده برق در این کشور توضیح داد.

وی در این مصاحبه با بیان اینکه حمله به نیروگاه اصلی این کشور با یک اسلحه تک‌تیرانداز دوربرد صورت گرفته است، خطاب به مردم ونزوئلا گفت: هیچ تردیدی نداشته باشید که عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی شیطان (اشاره به آمریکا) پشت حمله به  نیروگاه "گوری" هستند.

وی در ادامه اعلام کرد که به این نیروگاه -که بزرگترین نیروگاه برق-آبی ونزوئلا است- خسارات جدی وارد شده است و از مردم کشورش خواست در مواجهه با قطعی برق خویشتن‌دار باشند.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و معاون مطبوعاتی رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به حمله منجر به آتش‌سوزی در نیروگاه برق-آبی گوری واقع در ایالت بولیوار را منتشر کرد.

وی از طریق حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که افراد خرابکار با وارد آوردن بار الکتریکی ۷۶۵ کیلو واتی به تجهیزات هوشمند سد «ال گوری» آشکارا تلاش کردند تا فرآیند تولید و انتقال برق در بزرگترین نیروگاه تولید انرژی الکتریکی ونزوئلا را بطور کامل مختل کنند.

وی یادآور شد که پس از بروز حمله در ساعت ۹:۴۵ شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) با تلاش پیگیرانه و فداکاری نیرو‌های آتش‌نشانی حریق در ساعت ۸:۴۵ صبح امروز (به وقت محلی) بطور کامل اطفا شد.

نیکلاس مادورو به کرات در خصوص احتمال بروز حملات خرابکارانه آمریکایی‌ها و متحدان داخلی آنها به تأسیسات برق ونزوئلا هشدار داده است.

ونزوئلا امروز پنجشنبه به دلیل خرابکاری در سیستم توزیع برق این کشور برای سومین روز متوالی تعطیل عمومی اعلام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار