اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به رسميت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان عرصه جدیدی را برای مقابله با دولت متخاصم آمریکا باز کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه جوانان متحد اسلامی(حزب بیداری اسلامی) در راستای اقدام وقیحانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن منطقه جولان اشغالی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.

«سران جبهه کفر و نفاق پس از شکست های متوالی سربازان و مزدورانشان در منطقه غرب آسیا خصوصاً کشورهای سوریه و عراق به این نتیجه رسیده اند که خود به میدان بیایند و برای تداوم تجاوزاتشان تدابیر جدید بیاندیشند. آنها وعده خداوند در پیروزی حق بر باطل را نادیده گرفته و باور ندارند که در قرآن کریم آمده است: جاءالحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا.

با امضای به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان توسط رئیس جمهور منفور آمریکا بخشی از برنامه معامله قرن رونمایی و عملیاتی شد، اما این مسئله برای جبهه حق تنها باز شدن عرصه جدید در برابر دولت متخاصم و حامی تروریسم بین المللی آمریکاست. آنها هنوز متوجه این امر نیستند که جهاد در اسلام حد و مرز نمی شناسد و جان و مال مسلمانان و مرزهای کشورهای اسلامی برای امت واحده اسلامی یکسان است، همانطور که فلسطین اولویت اول جهان اسلام است، کشورهای یمن، سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی هم دارای اولویت واحدند.

دخالت در امور کشورهای اسلامی روز به روز فزون تر و عیان گردیده است و در این میان تجاوزات نظامی و اشغال با رویکردهای جدید فرهنگی و اقتصادی همراه گردیده است. جولان اشغالی علاوه بر اهمیت استراتژیک برای کشور سوریه، دسترسی به مرزهای لبنان و اردن را آسان می نماید و به لحاظ ژئوپلتیک و ژئواکونومیکی نیز دارای اهمیت ویژه ای است. خاک حاصلخیز برای کشاورزی، هوای مطلوب برای دامپروری و تسلط به منابع آبی، این منطقه را از اهمیت فوق العاده ای برخوردار کرده است چراکه منطقه جولان اشغالی سرچشمه منابع آبی مناطق مجاور محسوب می گردد.

تحرکات اقتصادی صهیونیست ها، گویای وجود منابع عظیم نفتی در این منطقه است، از سوی دیگر پروژه اسکان یهودیان در این محل علاوه بر تسلط کامل بر منابع طبیعی نشان از تغییر هویت فرهنگی و ایجاد شکاف بین محور مقاومت به لحاظ قومی، نژادی و مذهبی را به نوبه خود دنبال می کند.

جامعه جوانان متحد اسلامی ضمن محکوم نمودن به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم غاصب صهیونیستی بر جولان اشغالی توسط دولت آمریکا از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می خواهد ضمن هم آوایی در راستای محکوم نمودن این اقدام غیرقانونی و غیر دیپلماتیک با تشکیل شورای حقوقی توسط کشورهای اسلامی این موضوع را دنبال و به صحن علنی سازمان ملل کشانده و با دیپلماسی فعال، اجماع جهانی علیه این موضوع را پیگیری نماید.

جامعه جوانان متحد اسلامی از همه مسئولین محترم مراکز اسلامی، علماء، اندیشمندان جهان اسلام، احزاب اسلامی و مجاهدان راه حق دعوت می نماید تا این موضوع را با قوت و خردجمعی پیگیری نمایند و واکنش های لازم را در اعتراض به این اقدام وقیحانه بعمل آورند.

انتهای پیام/