مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه از امدادرسانی ۳۰۰ بسیجی به سیل‌زدگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سرهنگ حسین قبادی بصیر مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : به دنبال بارندگی‌های اخیر در استان کرمانشاه ضمن اعلام فراخوانی برای فعال شدن کلیه گروه‌های جهادی استان در کمک رسانی به سیل زدگان اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت.

وی گفت : بالغ بر ۳۰۰ نفر بسیجی به اقدامات جهادی در مناطقی که درگیر سیل بودند، پرداختند که امدادرسانی به مردم را بلافاصله پس از بحرانی شدن مساله انجام دادند و در اقداماتی از جمله جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، باز کردن مسیرها، جابجایی وسایل و … فعالیت کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از لحظه وقوع سیلاب در محله سرپلذهاب بلافاصله نیرو‌های بسیجی وارد عمل شده و امدادرسانی به مردم را آغاز کردند، بیان داشت: در این راستا وسایل افرادی که در کانکس بودند را توانستند تخلیه کنند و اجازه ندادند مشکل خاصی رخ دهد.

وی ادامه داد: همچنین نیرو‌های بسیجی در برپایی چادر در اماکن ورزشی که به همین منظور تدارک دیده شده بود وارد عمل شدند و وسایل را به این مکان انتقال دادند.

قبادی بصیر گفت: حدود ۳۰ نفر از بسیجان جهادگر نیز در گیلانغرب در تأمین وسیله نقلیه جهت تردد مردم مشغول بودند البته گفتنی است شدت سیلاب در گیلانغرب کمتر بود و بیشتر نیرو‌ها به سرپلذهاب اعزام شدند.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای هموطنان گرفتار شده سیل در گلستان اشاره کرد و گفت: تابه حال بالغ بر ۲ کامیون حاوی ۱۸۰ تخته پتو، ۵۰ تخته چادر، ۱۰۰۰ متر موکت و مقدار زیادی نایلون سنگری جمع آوری و ارسال شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین یک وانت شامل مواد غذایی از جمله کنسرو، آب معدنی و خشکبار برای هموطنانمان در گلستان ارسال شده است.

قبادی بصیر اظهار داشت: از آنجا که استان کرمانشاه نیز از استان‌های در معرض خطر است اعلام کردند که از اعزام نیرو به گلستان خودداری کنیم و گروه‌های جهادی همچنان در استان آماده باش هستند.

انتهای پیام/د

اعلام فراخوانی برای فعال شدن کلیه گروه‌های جهادی استان

 

برچسب ها: تسهیلات ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.