تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد مقامات دولت این کشور از وی خواسته‌اند تا نسبت به خرید جت‎های جنگنده و تانک‎های پیشرفته از آمریکا اقدام کند.

درخواست دولت تایوان برای خرید جنگنده و تانک از آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان اعلام کرد دولت این کشور از وی خواسته تا نسبت به خرید جت های جنگنده و تانک های جدید پیشرفته از آمریکا اقدام کند.

در صورتی که این اقدام تصویب شود، می‌تواند تنش ها میان آمریکا و چین را دامن بزند. چین تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند که در صورت لزوم می‌تواند آن را به خاکش الصاق کند.

رئیس جمهور تایوان در سفری به هاوایی اعلام کرد که دولت درخواست هایی را برای خرید جنگنده های اف ۱۶ و تانگ های ام وان آبرامز به وی تسلیم کرده است.

وی افزود: این سلاح ها به طور چشمگیری قابلیت های هوایی و زمینی ما را افزایش می دهند، روحیه نظامی ما را تقویت میکنند و تعهد آمریکا در خصوص مسائل دفاعی تایوان را به جهان نشان می‌دهند. درخواست های تسلیحاتی به دقت مورد بازبینی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود با نیازهای واقعی هماهنگ هستند. ما هم چنین در حال سرمایه‌گذاری در خصوص آموزش و ایجاد استراتژی های دفاعی خود هستیم.

به رغم عدم روابط رسمی دیپلماتیک میان آمریکا و تایوان، واشنگتن یکی از مهمترین تأمین کننده های تسلیحاتی تایوان است. جنگنده اف ۱۶ یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهایی است که ستون اصلی نیروی هوایی تایوان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تایوان ، جنگنده ، تانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار