معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جوانی ۳٨ ساله به دلیل نا آشنایی با مکان و فنون شنا در دریای چابهار غرق شد.

غرق شدن جوانی ۳۸ ساله در دریای چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شب گذشته بعد از اعلام غرق شدگی در گیت ورودی چابهار بلافاصله تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر این شهرستان با پشتیبانی هلال احمر کنارک به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از چند ساعت عملیات جستجو جسد این جوان پیدا و تحویل مراجع قانونی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که تمایل به شنا دارند باید دقت داشته باشند که در مناطق ممنوعه و تفریحگاه‌های محلی شنا نکنند تا درصورت بروز حادثه نیرو‌های امدادی بتوانند در کمترین زمان برای کمک رسانی در محل حاضر شوند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی اعلام شده از سوی هواشناسی در خصوص بارندگی در سیستان و بلوچستان و احتمال جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها جمعیت هلال احمر به تمامی مسافران توصیه می‌کند از تردد، اقامت، تجمع و ورود به داخل آب در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های گذر آب خودداری کنند.

مصفا بیان کرد: تمام نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند و هموطنان می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره تلفن ۱۱۲ تماس حاصل گیرند.

وی افزود: همچنین به دنبال درخواست‌های متعدد مردمی، ساماندهی و تمرکز دریافت کمک‌های نقدی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی مردم می‌توانند برای اهدای کمک‌های نقدی خود برای جبران خسارات سیل زدگان شمال کشور از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمامی بانک‌های کشور به نام هلال احمر و شماره کارت ملت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ و رفاه ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰، و شماره شبای بانک ملت ۹۲۰۱۲۰/۰۰۰۰/۰۰۰۰/۰۰۰۰/۰۹۹۹۹۹ و همچنین از طریق شماره گیری عدد *۷۸۰*۱۱۲# تلفن همراه اقدام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خیران و مردم نوع دوست استان می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را نیز با اولویت پتو، زیرانداز، ست بهداشتی و مواد شوینده به پایگاه‌های جمع آوری در شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

انتهای پیام/ع

غرق شدن جوانی ۳۸ ساله در دریای چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار