رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد شدید که در زاهدان در جریان است، به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:: در شبانه روز گذشته وزش باد شدید و گردوغبار در نواحی مرکزی، نوار غرب و شرق استان و بخش‌های شمالی استان ادامه داشت و سبب شد تا دید افقی در نصرت آباد به ۱۴۰۰ متر کاهش یابد.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در شهرنصرت آباد به ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید و برای ساعاتی شرایط کیفی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به وزش باد شدید و گردوخاک در محور زاهدان-نصرت آباد-بم اشاره کرد و گفت: این محور به سبب شدت باد و گردوخاک برای ساعاتی مسدود شد.

دیانتی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته اکثر نواحی مرکزی استان تحت تاثیر وزش باد‌های شدید جنوبی و یا آثار ناشی از آن بودند به نحوی که دید افقی در اکثر ایستگاه‌ها از حالت عادی خارج شد و در برخی مناطق به شدت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در شمال استان نیز وزش باد شدید سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد، افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۳ هزار و ۱۴۳ میکرو گرم بر متر مکعب یعنی ۲۱ برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این شرایط سبب شد تا محور‌های مواصلاتی منتهی به زابل نظیر زاهدان-زابل و نهبندان-زابل مسدود شده و تردد در برخی محور‌های روستایی شمال استان نیز با کندی همراه شود.

دیانتی خاطرنشان کرد: روز جمعه نیز در نیمه شمالی استان وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/ع

وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.