اطلاعات بی‌ام‌و سری ۱ در آستانه رونمایی فاش شد

بی‌ام‌و سری ۱ جدید قرار است از تکنولوژی مشترکی با مدل i3 بهره ببرد تا قوی‌ترین خودروی ۴ سیلندر جهان باشد.

اطلاعات بی‌ام‌و سری ۱ جدید در آستانه معرفیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌ام‌و سری ۱ جدید در حال گذراندن آخرین مراحل آزمایش خود پیش از معرفی است. شرکت قصد دارد با عرضه این هاچبک لوکس و اسپرت، به پرچم‌دار خودرو‌های این کلاس بدل شود. بر اساس آخرین اطلاعات درز کرده از آزمایش انجام شده در منطقه‌ای یخی در کشور فرانسه این خودرو از بروز‌ترین تکنولوژی شرکت بی‌ام‌و بهره خواهد برد.

همچون اکثر محصولات جدید بی‌ام‌و عمده تغییرات قابل تشخیص از روی پوشش استتاری را می‌توان به جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های کاملا جدید جلو و گرافیک متفاوت چراغ‌های عقب در کنار سپر‌ها و دیفیوزر جدید نسبت داد. همچنین خط شانه در این نسل نسبت به نسل قبل دچار تغییراتی شده و در قسمت انتهایی یک انحنا را تجربه می‌کند.

بی‌ام‌و فعلا درباره اطلاعات این خودرو بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده، اما طبق آخرین اعلام این شرکت، این هاچبک لوکس از رانندگی داینامیک و فضای داخلی بسیار بزرگ‌تری بهره می‌برد. این فضای داخلی بزرگ‌تر به لطف انتقال دیفرانسیل از عقب به چرخ‌های جلو به وجود آمده که البته برای طرفداران این خودرو زیاد خوشایند نیست. بی‌ام‌و سری ۱ تنها هاچبک بازار بوده که با دیفرانسیل عقب عرضه می‌شد. از این رو این خودرو یک گزینه اسپرت و پرطرفدار میان عاشقان خودرو‌های کوچک و چالش‌پذیر به شمار می‌رفت. حال بی‌ام‌و به دلیل هزینه‌های بالای تولید و اقتصادی کردن پروژه، این مدل را تنها در نسخه دیفرانسیل جلو و البته نسخه سفارشی چهارچرخ متحرک عرضه خواهد کرد.

اطلاعات بی‌ام‌و سری ۱ جدید در آستانه معرفی

دیگر خبر جدید درباره این خودرو، استفاده از تکنولوژی هاچبک الکتریکی i3 در آن است. با وجود اینکه i3 یک هاچبک اسپرت محسوب نمی‌شود، اما بی‌ام‌و اعلام کرده که از تکنولوژی این خودرو در سری ۱ برای افزایش قابلیت‌های هندلینگ و پایداری استفاده خواهیم کرد. این تکنولوژی در تمامی مدل‌های سری ۱ به صورت استاندارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در بخش پیشرانه‌های قابل سفارش، طیف گسترده‌ای از نسخه‌های بنزینی و دیزلی عرضه خواهند شد. بی‌ام‌و در اینباره نیز اطلاعات زیادی منتشر نکرده، اما ظاهرا نسخه نیرومند M135i xDrive قرار است به قوی‌ترین موتور ۲.۰ لیتری توربوی ۴ سیلندر این شرکت مجهز شود. توان این موتور ۳۰۱ اسب‌بخار است که تقریبا با مرسدس A35 AMG برابری می‌کند. البته درصورت عرضه مرسدس A45 AMG، قطعا موتور سری ۱ قوی‌ترین نمونه ۴ سیلندری نخواهد بود.

اطلاعات بی‌ام‌و سری ۱ جدید در آستانه معرفی


بیشتر بخوانید: بی‌ام‌و در حال آزمایش محصولات برقی آینده در یخبندان +تصاویر


انتهای پیام/

بی‌ام‌و سری ۱ جدید در آستانه معرفی

برچسب ها: فناوری ، bmw
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار