دنی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد دولت سوریه فرصت را برای ایران فراهم کرده است تا نفوذش را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش دهد.

رژیم صهیونیستی: سوریه زمینه را برای گسترش نفوذ ایران از خلیج فارس تا دریای مدیترانه فراهم کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، در نشست (بامداد پنج شنبه) شورای امنیت برای بررسی تحولات منطقه اشغالی جولان سوریه، نماینده رژیم صهیونیستی در سخنانی گزنده نماینده سوریه را مورد هجوم قرار داد.

نماینده اسرائیل مدعی شد دولت سوریه فرصت را برای ایران فراهم کرده است تا نفوذش را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش دهد. "دنی دنون" در ادامه ادعایش گفت حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان ابدی است و به هزاران سال پیش باز می‌گردد! وی افزود جولان برای نظارت بر هر گونه تحرک نظامی در سوریه و اقدام علیه آن حائز اهمیت است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت. ترامپ در حالی این فرمان را امضاء کرد که بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت. تاکنون کشور‌هایی زیادی همچون ایران، سوریه، روسیه، ترکیه و چندین سازمان بین المللی به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را محکوم کرده‌اند. متحدان بزرگ آمریکا همچون فرانسه، انگلیس و آلمان نیز حمایت از این تصمیم دولت واشنگتن را نپذیرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار