نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت، گفت: هدف اصلی جنگ تروریستی علیه سوریه به رسمیت شناختن و تثبیت اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی بود.

بشار الجعفری: هدف از حمله به سوریه تثبیت اشغالگری اسرائیل بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سیاسی و انسانی سوریه گفت: ما از روز اول جنگ تروریستی علیه سوریه اعلام کردیم هدف اصلی این جنگ، به رسمیت شناختن و تثبیت اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی است و اقدام اخیر ترامپ درباره جولان اشغالی این پیش بینی را تأیید کرد.

الجعفری افزود: در این راستا، همه ابزار‌ها برای تجزیه منطقه و تحمیل یک واقعیت جدید بر آن طبق اعلامه «سایکس- پیکو» و «بالفور» به کار گرفته شد. کشور‌های استعماری از همه ابزار‌ها از جمله تشویق تکفیری‌ها و گروه‌های افراطی و حمایت از آنان و بسیج تروریست‌ها در قالب سازمان‌های ترروریستی استفاده کردند.

«البغدادی» و «الجولانی» ساخته و پرداخته پنتاگون هستند

بشار الجعفری افزود: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شخصی به اسم «البغدادی» را برای توهین به تاریخ بغداد و شخصی به اسم «الجولانی» را برای توهین به جولان و سوریه ابداع کرد. اقدامات خصمانه علیه سوریه، با گروگان گرفته شدن غیرنظامیان سوری ساکن اردوگاه الرکبان از سوی نیرو‌های آمریکایی و سازمان تروریستی همچنان ادامه دارد.

او همچنین گفت: سازمان ملل تأیید کرد ۹۵ درصد آوارگان ساکن اردوگاه الرکبان تمایل دارند از این اردوگاه خارج شوند و به آغوش وطن خود بازگردند. دولت سوریه نیز همه تدابیر را برای انتقال این آوارگان و پایان دادن به مصیبت هایشان اندیشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار