مقام‌های ترکیه بار دیگر اقدام غیرقانونی ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان را محکوم کردند.

ادامه واکنش مقام‌های ترکیه به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های ترکیه بار دیگر اقدام غیرقانونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در واکنش به این تصمیم گفت: اتحادیه اروپا، چین و روسیه مخالف این موضوع هستند، کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی نیز آن را نمی‌پذیرند و تصویب چنین قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل غیرممکن است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز در سخنرانی انتخاباتی در آنتالیا با انتقاد از سکوت کشور‌های عربی در قبال این موضوع گفت: ترکیه به رغم ترس برخی از کشور‌های عربی از آمریکا و اسرائیل در قبال این تصمیم سکوت نخواهد کرد.

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، نیز اقدام ترامپ به امضای این سند را ناقض حقوق بین المللی خواند و گفت: بلندی‌های جولان متعلق به سوریه است و همیشه برای سوریه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار