حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر از نیرو‌های بسیج و سپاه برای امداد رسانی در سیل استان/ استقرار بیش از ۳۵۰۰ نفر در مکان‌های تعیین شده/ بسیج تمام امکانات برای کمک به مناطق سیل زده استانسردار بوعلی گفت: بیش از ۱۳۰۰ نفر از نیرو‌های بسیج و سپاه برای امداد رسانی در سیل استان فعال هستند.
سردار یدالله بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند امدادرسانی به سیل زدگان شهر شیراز اظهار کرد: بلافاصله و همزمان با وضعیت پیش آمده به نیرو‌های نواحی و گردان‌های بسیج فراخوان دادیم، چرا که سیلاب خودرو‌ها را از سمت دروازه قرآن را جابجا می‌کرد و وارد منازل می‌شد.

وی با بیان اینکه به بیش از ۱۳۰۰ نفر از گردان‌های پاسدار، بسیج و گروه‌های جهادی برای امداد رسانی فراخوان دادیم، تصریح کرد: نیرو‌های ما در طول مسیر مستقر شده و به یاری مسافران نوروزی شتافتند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ادامه داد: پس از تلاش‌های نیرو‌های سپاه و پایین آمدن سطح آب ناشی از سیلاب، برای باز کردن معابر اقدام نموده و این عزم همگانی را می‌طلبید و برای این منظور نیاز به همکاری همه نیرو‌ها بود.

سردار بوعلی با بیان اینکه در امدادرسانی ناشی از سیلاب نیرو‌های ارتش، انتظامی، بسیج، سپاه، شهرداری و هلال احمر حضور داشتند، عنوان کرد: به دلیل بالابودن حجم خودرو ها، تعداد ۲۷ دستگاه خودرو بر، تریلی، کمرشکن و تانک بر را بسیج کردیم. همچنین تعدادی جرثقیل، لودر، کمپرسی نفربر و کانکس برای حمل بار، نفرات، امکانات و جابجایی فراخوان داده و وارد عمل کردیم و بلافاصله کلیه امکانات برای کمک به مردم و باز کردن معابر وارد عمل شدند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: با توجه به سرگردانی مسافران نوروزی در اقدام جهادی دیگر بلافاصله دستور دادیم کلیه سالن‌های ورزشی سپاه، حسینیه ها، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت مساجد فعال و بیش از ۳۵۰۰ نفر را در این مکان‌ها مستقر کرده و مدیریت آن‌ها را بر عهده گرفتیم.

وی با بیان اینکه برای تامین اقلام مورد نیاز مسافرانِ نوروزی، خیرین و مردم استان سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: شاهد اقدام بسیار جالب و بی نظیری از طرف مردم شریف بودیم که هر شخص تا اندازه‌ای برای این عزیزان سنگ تمام می‌گذاشت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه در بازدید از مکان‌های استقرار مسافران نوروزی پیگیر رسیدگی به موارد مورد نیاز آن‌ها هستیم، اضافه کرد: تمام امکانات را بسیج کرده‌ایم تا هیچ مشکلی برای عزیزان وجود نداشته باشد.

سردار بوعلی با بیان اینکه در برخی مناطق و کوچه‌های باریک امکان وقوع سیلاب بیشتر بود، یادآور شد: نیرو‌های ما با اقدامات جهادی و با گونی شن جلوی درب منازل را پوشاندند تا از ورود آب و سیلاب جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساعاتی پس از اقدامات نیرو‌ها و امدادگران، بارش شدیدی در شهر و بالاخص شهرک سعدی شروع شد، نیروهایمان  را به پنج منطقه اعزام کردیم و بیش از ۲۰۰ نفر از آن‌ها برای کمک به مردم گرفتار در سیلاب شتافتند.

سردار بوعلی عنوان کرد: تعدادی خودرو‌ی نفربر و پمپ تخلیه آب را از بازار تهیه کردیم تا آب‌های ناشی از سیلاب را از منازل تخلیه کنیم. از دیگر اقدامات سپاه استان، تخلیه مردم به کمک شهرداری از روستاهای اطراف بود که به این منظور تعدادی خوردو را به منطقه اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه تعدادی زیادی خودروی کمرشکن برای کمک رسانی به مردم سیل زده استان در اختیار ما گذاشته است، افزود: هوا فضای سپاه، دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه و تیپ الهادی با اعزام تجهیزات مهندسی کمک زیادی برای سیل زدگان در منطقه کردند.

سردار بوعلی به حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در منطقه سیل زده استان اشاره کرد و گفت: سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج طی حضور و بازدید از مناطق سیل زده گفتند هر کمکی نیاز باشد برای شما انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه وجود یگان‌های سپاه در استان فارس و هماهنگی‌ها بین تمام نیروها، مشکلی به لحاظ امکانات نداریم و امیدواریم تصمیمات مسئولان در جهت کمک رسانی‌ها عملی و موثر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار