سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت هوای بهاری با وزش باد و بارش‌های پراکنده تا عصر شنبه هفته آینده در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز چهارشنبه ۷ فروردین با خروج سامانه بارشی از منطقه، جوی نسبتاً پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری و افزایش نسبی دما در سطح استان حاکم شده و پدیده غالب وزش باد بوده که در مناطق مرکزی و جنوبی استان گاهی با سرعت تند پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از ظهر فردا تا عصر شنبه ۱۰ فروردین هوایی کاملاً بهاری با آسمانی نیمه ابری تا ابری و بارش‌های پراکنده باران و برف بویژه عصر پنجشنبه در مناطق مرکزی و جمعه شب در بیشتر مناطق استان بویژه شمال استان بارش‌ها قابل ملاحظه خواهد بود پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین طی این مدت وزش باد گاهی با سرعت تند در مناطقی از استان پیش بینی می‌شود.

محمدی گفت:‌اما از عصر شنبه با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، دمای هوا نیز بتدریج کاهش یافته و در تمام مناطق استان بارش باران آغاز می‌شود.

وی افزود: بارش طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بصورت برف پیش بینی می‌شود و این سامانه، قبل از ظهر سه شنبه از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ح

خروج سامانه بارشی از استان اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.