بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی از ابتدای نوروز تا کنون مراجعه کرده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خسرو فرهادی رییس مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی کرمانشاه گفت : از ابتدای تعطیلات تاکنون تعداد ۱۳۷۳ بیمار پذیرش شده است که ۱۰۸۴ نفر به صورت اورژانس و سرپایی مورد مداوا قرار گرفته و ۲۸۹ نفر نیز بستری شده اند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت : همچنین در این مدت تعداد ۹۵۴ مورد عمل جراحی انجام شده که ۹۳۵ مورد اورژانسی و ۱۹ مورد نیز به صورت الکتیو بوده است.

فرهادی افزود : همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی در سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۷ فروردین برنامه آمادگی این بیمارستان به عنوان سانتر تروما و مرکز پذیرش مصدومین تصادفی و حوادث به منظور خدمات رسانی به مصدومین احتمالی حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و مسافرین نوروزی و هم استانی‌ها در این مرکز اجرا شد.

وی افزود : این مرکز در ایام نوروز با تمام امکانات تشخیصی و ظرفیت درمانی خود آماده خدمت رسانی است و کلیه بخش‌های بستری، ارتوپدی، جراحی، آنکولوژی و واحد‌های پاراکلینیک و پشتیبانی فعال بوده و دارو و تجهیزات مصرفی نیز به میزان کافی ذخیره شده است.

فرهادی گفت : این مرکز با بهره مندی از متخصصین گروه‌های طب اورژانس، جراحی و بیهوشی به صورت مقیم و متخصصین سایر گروه‌ها از جمله ارتوپدی و آنکولوژی و ... به صورت آنکال، در ایام نوروز در آماده باش کامل است و برنامه کد ۳۵۰ در مرکز فعال بوده و پد هلیکوپتر نیز آماده پذیرش بالگرد‌ها می‌باشد.

وی گفت : ضمناً این مرکز در پی اعلام هشدار سازمان‌های ذیربط در خصوص بحران احتمالی سیل، در حالت آماده باش نارنجی قرار گرفته است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۰۸۴ نفر به صورت اورژانس و سرپایی مورد مداوا قرار گرفته است

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.