سرهنگ دامغانی از واگذاری امورات خدمت رسانی به ۸۰ روستای شهرهای های بهشهر و گلوگاه استان مازندران به سپاه استان خبر داد.

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با اشاره به نزولات آسمانی از پایان سال ۱۳۹۷ تاکنون و ایجاد مشکلات در سطح کشور به اقدامات سپاه استان در این زمینه پرداخت و گفت: سپاه از ابتدای ایجاد برف و کولاک در محورهای خوش ییلاق و توسکستان شهرستان شاهرود و محور کیاسر در شهرستان دامغان و فولاد محله سمنان با نیروهای و تجهیزات خود ورود کرد و به کمک مسافرین در راه مانده پرداخت.

وی با اشاره به برف سنگین در کالپوش و مشکلات راه و زیرساخت در این بخش افزود: از ابتدا دستگاه های اجرایی استان در این منطقه خوب حاضر شدند و سپاه نیز با ادوات مهندسی و مایحتاج اولیه توسط سپاه ناحیه میانی به کمک مردم شتافت تا بتواند مشکلات اولیه آنها را تا حدودی رفع نماید و شکر خدا راه های ارتباطی و زیرساخت برق و آب و گاز این منطقه حل شد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به سیل در دو استان گلستان و مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به سیل در این دو استان و حجم آبگرفتگی با توجه به رسالت و وظیفه سپاه و بسیج در ابتدا در استان گلستان ورود کردیم و کمک های نقدی و اقلام غیرنقدی را در قالب هفت کامیون ارسال نمودم و یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق قلا مستقر نمودیم و هفت نفربر نیز برای نقل و انقلاب افراد و تجهیزات به این شهرستان اعزام نمودیم تا تاکنون مشغول به فعالیت می باشند.

کمک رسانی سپاه استان سمنان به سیل زدگان مناطق شمال کشور

سرهنگ دامغانی با اشاره به ماموریت مجزا به استان سمنان برای کمک به مردم استان مازندران گفت: با توجه به ایجاد مشکلات بسیار در شهرهای استان مازندران و آبگرفتگی باغات و مزارع و منازل مردم و برطرف نمودن مشکلات اولیه این عزیزان، ۸۰ روستای شهرستان های بهشهر و گلوگاه را به استان سمنان برای خدمت رسانی به اهالی آن واگذار نمودند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان سمنان هم اکنون با جمع آوری امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات اولیه کار را شروع کرده تا بتوانیم از آلام و مشکلات این مردم کم نماییم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با بیان انتظارات از مردم شریف استان سمنان گفت: مردم ما درد و رنج آسیب دیدگان از سیل را به خوبی درک می کنند و از ابتدا جمع آوری کمک ها توسط پایگاه های بسیج و موکب ها حضور جدی داشته اند و ما انتظار داریم با توجه به مسئولیتی که برای خدمت رسانی به مردم بر دوش ماست مثل همیشه مردم ما در صحنه حاضر باشند و از کمک های خود دریغ نکنند.

وی با اشاره به نیازهای ضروری برای خدمت رسانی به این ۸۰ روستا افزود: وسایل گرمایشی، پتو، لوازم اولیه زندگی چرا که همه در سیلاب از بین رفته است و مواد غذایی کنسرو شده و آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی از ضروریات کمک مردم است تا بتوانیم با خدمت به سیل زدگان در این خدمت بزرگ نقش آفرین باشیم.

سرهنگ دامغانی اضافه کرد: مردم شریف استان وجوه نقدی خود را نیز می توانند کمک کنند تا بتوانیم وسایل مورد نیاز را تهیه و در اختیار آسیب دیدگان در این روستاها قرار دهیم.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: سپاه ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.