مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران درباره میزان ذخایر خونی کشور گفت: ۶ برابر مصرف مصرف روزانه کشور ذخیره خونی داریم.

علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت ذخایر خونی در کشور و میزان اهدای خون در  ایام نوروز اظهار کرد: خوشبختانه  با توجه به تمهیدات و دعوت از مردم برای اهدای خون قبل از شروع سال جدید در ایام نوروز با استقبال خوب مردم برای اهدای خون مواجه بودیم.

وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور و مناطق سیل زده

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور گفت:  اکنون ۶ برابر مصرف روزانه در سراسر ایران ذخیره خونی داریم و می توانیم نیاز روزانه بیمارستان‌ها و  همه مراکز درمانی را با همین ذخیره خونی تامین کنیم.

 وی درباره وضعیت ذخایر خونی و نیاز به خون در مناطق سیل زده و سیل خیز گفت»: با توجه به شرایط جوی و احتمال وقوع سیل پیش بینی‌های ازم انجام شده بود و در مناطق سیل زده هیچ کمبود خون و فرآورده خونی نداریم و در صورت وقوع حادثه و نیاز اورژانسی به ذخایر خونی استان‌های معین در نظر گرفته شده اند تا نیاز خون و فرآورده‌های خونی را تامین کنیم.

پور فتح اله ادامه داد:‌ تمام مراکز اهدای خون در سراسر کشور به جز روز اول و سیزدهم فروردین فعال و پذیرای اهدا کنندگان خون در مراکز انتقال خون هستند.

مراجعه ۷۰۰  در روز بارانی پایتخت

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به بازدیدهای از مراکز اهدای خون در سطح شهر تهران بیان کرد: خوشبختانه در شهر تهران با استقبال خوب اهداکنندگان خون مواجه بودیم و به عنوان مثال در مرکز اهدای خون وصال همه تخت‌های اهدای خون با ظرفیت کامل اشغال شده بود و از اهداکنندگان به دلیل معطلی در صف عذرخواهی می‌کنیم.

وی به میزان مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز اهدای خون شهر تهران اظهار کرد: روز گذشته علی رغم بارش شدید در تهران به حدود ۷۰۰ نفر اهداکننده خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و  ۶۰  مورد اهدای پلاسما و پلاکت داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار