آمادگی بیش از ۴۰۰ گروه جهادی برای بلایای طبیعی احتمالی استان/ تمامی امکانات برای حوادث احتمالی پیش‌بینی شده استفرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: تمامی امکانات را برای حوادث احتمالی پیش بینی کرده ایم.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از آمادگی سپاه خوزستان برای کمک به سیل زدگان و نقاط بحرانی در استان خبر داد و گفت‌: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی، مجموعه سپاه را در استان خوزستان برای خدمت و هماهنگی با دستگاه‌های متولی آماده کردیم.

وی با بیان اینکه سپاه استان برای کمک به هموطنان و مردم عزیز در معرض سیلاب آمادگی دارد ، ادامه داد: به مردم در مسیر رودخانه های کرخه و کارون به صورت حضوری هشدار داده ایم تا از آن مکان ها فاصله بگیرند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه امکانات مورد نیاز مهندسی برای امداد رسانی آماده به کار هستند، اضافه کرد: قایق های موجود در سپاه استان، آماده سرویس دهی بوده و همچنین بیش از ۱۴۰ سوله ورزشی آماده هستند تا در صورت نیاز به جابجایی هموطنان عزیز، در اختیار آنها قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان افزود: کامیون ها و اتوبوس ها نیز آماده جابجایی مردم عزیز استان بود و اگر نیاز به جابجایی بود اقدامات لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در اندیمشک ۲ روستا با کمک و همیاری بسیجیان و سپاهیان تخلیه شدند، گفت: با توجه به تجربه بالای نیروهای مسلح مواد غذایی آماده از جمله کنسرو، نان و دیگر اقلام لازم در دسترس بوده و تا در صورت نیاز در اختیار قرار بدهیم.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه چادرهای اسکان موقت را نیز برای هموطنانمان آماده کردیم، اضافه کرد: نیروهای ما رودخانه های کارون و کرخه را زیر نظر دارند و با توجه به آبرفتگی ها در محدوده اروند کنار، امدادرسانی هایی صورت گرفت و با امکاناتی که در اختیار داشتند به یاری مردم شتافتند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه استانی و مجموعه بسیج در کنار دیگر دستگاه‌ها آماده کمک رسانی به هموطنان عزیز هستند، خاطر نشان کرد: ۴۰۰ گروه جهادی، ده ها گردان بیت القدس و امام حسین(ع) آماده کمک رسانی به مردم عزیز هستند و در صورت نیاز گردان های دیگر نیز وارد عمل و امداد رسانی می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار