آیت الله مکارم شیرازی گفت:وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ امتحان برای کسانی است که دارای توانایی هستند و می‌توانند به این مردم کمک کنند؛ گفت: مردم باید در کنار مسئولان کمر همت ببندند و به این سیل زدگان کمک کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای اولین درس خارج فقه سال۹۸ در مسجد اعظم، به مسئله جاری شدن سیل در کشور اشاره کرد و گفت: امروز شاهد وقوع این حوادث سخت و غمبار هستیم که مردم بسیاری را متضرر و عزادار کرده است.

این مرجع معظم تقلید یادآورشد:خسارت سیل از زلزله کمتر نیست، زیرا کسانی که سیل زده می‌شوند، ریشه خانه‌های آن‌ها آسیب می‌بیند و اسباب زندگی و حتی کسب آن‌ها نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ امتحان برای کسانی است که دارای توانایی هستند و می‌توانند به این مردم کمک کنند؛ گفت: مردم باید در کنار مسئولان کمر همت ببندند و به این سیل زدگان کمک کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از کسانی که به مسافرت‌های خارجی و پرهزینه می‌روند،تصریح کرد: این افراد امروز باید امتحان خود را پس دهند و به کمک مردم بیایند.

وی در بیان علت جاری شدن سیل در شیراز که به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شد،عنوان کرد: سال‌های دورتر در محل دروازه قرآن یک دره عمیق وجود داشت که محل تفرج، تفریح و بازی کودکان هم بود، اما کاربری بزرگ آن هدایت سیلاب‌ها از این منطقه به نواحی کم خطر بود؛ ولی سال‌ها بعد این دره بسته شد و در نتیجه یک باران سیل آسا این فاجعه رخ داد، زیرا آب راهی برای عبور نداشت.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از درس‌های بزرگ حوادث اخیر این است که باید بر نقاط آسیب پذیر که کاملا قابل پیش بینی است، متمرکز شویم و راه حل‌های دقیقی پیدا کنیم که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: حل این مشکلات در وهله اول با دولت است، ولی مردم نیز در کنار دولت وظیفه دارند، زیرا حل مشکلات این مردم کار آسانی نیست؛ ما نیز ضمن دعا برای اینکه فرجی در احوال سیل زدگان حاصل شوند، اعلام کرده ایم که اختصاص یک سوم از وجوهات برای این مسئله جایز است.

انتهای پیام/ح

مسئولان به فکر جبران خسارت سیل زدگان باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار