رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسیناسیون بیش از ۷۵ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی جلوخانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، این اداره رد سال گذشته با تأمین به موقع واکسن از طریق سازمان دامپزشکی کشور و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز، ۷۵ هزار و ۷۳۳ رأس دام سبک را در این شهرستان واکسینه کرد.

جلوخانی افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، یک بیماری ویروسی واگیردار است که موجب بروز تلفات بسیار بالای ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های حساس می‌شود.

وی اضافه کرد: از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل: سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی خواست: ضمن همکاری‌لازم با اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها، برای هر گونه نقل و انتقال دام مجوز بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

جلوخانی همچنین به دامداران تاکید کرد که هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی و گوارشی و تلفات احتمالی دام را به شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند .

انتهای پیام/ک

واکسیناسیون بیش از ۷۵ هزار رأس گوسفند و بز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.