مربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران گفت: دختران فوتبالیست ایرانی در مسابقات مختلف بین المللی مبلغ اسلام هستند.

مریم جهان نجاتی مربی تیم ملی فوتبال بانوان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد:  تیم ملی فوتبال بانوان ایران زمانی که توانست برای حضور با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی از فیفا مجوز بگیرد خیلی از دیدگاه های منفی مردم سایر کشور ها با حضور دختران ما در زمین های چمن تغییر کرد.

او ادامه داد: تیم فوتبال بانوان ایران در سال ۹۵ به کشور سوئد رفت و در یک استادیوم پر از تماشاگر با حجاب اسلامی فوتبال بازی کرد تا به تمام مردم جهان ثابت کند حجاب برای دختران ما محدودیتی نمی‌آورد.

خارجی ها بعد از بازی با ما عکس می گیرند

جهان نجاتی تصریح کرد: دختران فوتبالیست ما در تورنمنت های مختلف بین المللی مبلغ اسلام هستند و فرهنگ کشورمان را به جهانیان دیکته می کنند تا جایی که در فوتبال امروز بانوان مسئله حجاب دختران ایرانی برطرف شده است و بعد از بازی دختران فوتبالیست خارجی با دختران با حجاب ما عکس می گیرند و لذت می برند از اینکه دختران ایران بر روی آرمان هایشان ایستادگی می کنند.

برای اولین بار ۱۴ اردو پیاپی داشتیم

او افزود: اولین بار در فوتبال بانوان ایران است که تیم ملی ما برای آمادگی اعزام به یک مسابقه رسمی ۱۴ اردوی منظم را پشت سر گذاشته است این در حالی است که سال‌های گذشته‌تر سه یا چهار اردو قبل از اعزام به مسابقات بین المللی رسمی داشتیم.

رونق فوتبال ایران از برکات انقلاب است

مربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: بازی دوستانه با کشور‌های خارجی آرزوی بزرگ دختران فوتبالیست ما بود، اما پیشرفت سال‌های اخیر باعث شد تا دختران ما با کشور بلاروس در ورزشگاه آرارات ایران بازی کنند و به تورنمنت‌های مختلف دوستانه از جمله تورنمنت چهار جانبه هند اعزام شوند. نخستین صعود دختران فوتبالیست ایرانی در هر سه رده سنی به دور دور مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ سرآمد همه‌ی این تلاش‌های چندین و چند ساله بود تا نام فوتبال بانوان را پرآوازه‌تر کند.

جمعیت جوان ما مشغول ورزش هستند

او خاطر نشان کرد: مطابق فرمایشات  مقام معظم رهبری در کشور ما خیلی از جوانان هستند که با رده سنی ۹ تا ۱۶ سال ورزش می‌کنند و حتی تیم‌های لیگ برتری فوتبال بانوان ایران بازیکنانی دارند که این دختران متولد سال‌های ۸۰ تا ۸۳ هستند. تیم شهرداری سیرجان در لیگ برتر بانوان بازیکنانی دارد با میانگین رده سنی ۱۷ سال و ۶ ماه و این آمار در سطح حرفه‌ای فوق العاده است.

جهان نجاتی در پایان گفت: حضور مسئولان خانم از جمله لیلا صوفی زاده نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال اتفاق خوبی بود که نصیب جامعه ورزش بانوان شد و امیدوارم در سال جدید که رهبر معظم انقلاب شعار آن را رونق تولید قرار دادند تمام عزم ما ایرانیان در تحقق این شعار معطوف باشد.


بیشتر بخوانید:

اسامی محرومان بازی معوقه هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

استیلی: باید عیدی خوبی به مردم بدهیم/ از سلطانی فر خواستم شرایط حضور خانواده‌ها در ورزشگاه فراهم‌شود

قلعه نویی: باشگاه‌های امروزی تنها لقب فرهنگی دارند/ دلم می‌خواهد تیم‌های قدیمی به لیگ بازگردند/ تیم چهاردهم جدول را به صدر رساندم


انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم ملی فوتبال بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار