کارکنان خبرگزاری فرانسه به دنبال تصمیم مدیران خود مبنی بر کاهش نیروی کار تصمیم دارند به مدت ۱۲ ساعت اعتصاب کنند.

احتمال اعتصاب کارکنان خبرگزاری فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، کارکنان خبرگزاری فرانسه در نشستی که روز گذشته (سه شنبه) برگزار کردند تصمیم گرفتند در اعتراض به تصمیم مدیران خود برای کاهش نیرو‌ها یک اعتصاب ۱۲ ساعته اعلام کنند. آن‌ها هدف خود را از این اقدام وادار ساختن مدیران برای بازنگری در برنامه تعدیل نیرو اعلام کردند.

انتظار می‌رود این اعتصاب که همه گروه‌های کاری در این خبرگزاری را چه در فرانسه و چه در سراسر جهان شامل می‌شود خدمات دهی آن را که یکی از بزرگترین خبرگزاری‌های دنیا است به شدت تحت‌تاثیر قرار دهد.

این پیشنهاد سه‌شنبه توسط اتحادیه‌ای ارائه شد که پیش از آن با مدیران خبرگزاری نشست داشت. مدیران خبرگزاری فرانسه اعلام کردند مصمم هستند طی پنج سال حذف ۹۵ موقعیت شغلی را در دستور کار خود قرار دهند.

این در حالی است که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قصد دارد ۱۲۵ موقعیت شغلی و یا ۵ درصد نیرو‌های کاری خود را تعدیل کند. به نظر می‌رسد تعداد موقعیت‌های شغلی که قرار است کاهش یابد از آن زمان تاکنون تغییر یافته است.

مدیریت این خبرگزاری اکنون یک برنامه برگزاری جلسات به مدت دو ماه را راه‌اندازی کرده که ممکن است به آغاز برنامه تعدیل نیرو کمک کند.

خبرگزاری فرانسه قدیمی‌ترین خبرگزاری جهان و یکی از سه خبرگزاری بزرگ دنیا به همراه آسوشیتدپرس و رویترز است. حدود ۲۳۰۰ نیرو در سراسر دنیا در این خبرگزاری مشغول به کار هستند و این خبرگزاری در ۱۵۱ کشور دفتر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار