سخنگوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: رونق تولید، نیازمند اصلاح ساختاری (شفافیت و رقابتی شدن) است.

رونق تولید در کشور در گرو اصلاح ساختاری اقتصاد استمجیدرضا حریری، نایب رئیس و سخنگوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رونق تولید، نیازمند اصلاح ساختاری (شفافیت و رقابتی شدن) است که این امر مستلزم یک ساختار نظام بندی در اقتصاد است.

وی ادامه داد: شعار امسال که بر اساس راهبرد هوشمندانه رهبر انقلاب مطرح شده است دریچه‌ای است برای بهبود اوضاع اقتصادی که می‌توان شاهد ثمرات درخشان در عرصه‌های تولید بود.

حریری با بیان اینکه اقتصاد شفاف و رقابتی شدن ۲ رکن اصلی در اصلاح زیرساختی اقتصاد بشمار می‌رود، افزود:  اگر این امر مهم، محقق نشود به طور قطع، تولید در کشور کاسته می‌شود.

حریری با تأکید بر اینکه زمانی که رقابت سالم در کشور ایجاد شود می‌توان جلوی رانت خواری در کشور را گرفت، اظهار کرد:  امیدواریم با تحقق شعار رونق تولید در کشور، همه مصارف در داخل تولید شود.


بیشتر بخوانید: ۲ مشکل اساسی که توسط رونق تولید ریشه‌کن خواهد شد 


نایب رئیس و سخنگوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه در اقتصاد مدرن، سهم خدمات از سهم تولید بسیار بالاتر است، افزود: متأسفانه درحال حاضر سهم تولید، کشاورزی، معدن و صنعت مشخص نیست و امیدواریم اصلاح آنها زودتر صورت گیرد.

حریری بیان کرد: زمانی که رونق تولید در کشور ایجاد شود، می‌توان حضور در بازار‌های بین المللی را  شاهد بود.

وی با تأکید براینکه رهنود‌های مقام معظم رهبری را باید به صورت زنجیروار عملیاتی کرد، افزود: تشکیل اتاق فکر و کرسی آزاداندیشی، می‌تواند به رونق تولید کمک کند، چرا که شرکت  در این جلسات، می‌تواند جمع بندی واحدی را در پی‌داشته باشد.

حریری تصریح کرد: زمانی که درمورد اقتصاد مقاومتی صحبت می‌شود ۲ عامل درون زایی و برون‌گریی مطرح است، به عبارتی درون‌زایی بیشتر به درون اقتصاد مربوط می‌شود و برون گرایی بیشتر رقابت با بازار‌های بین المللی است که این امر نیازمند آموزش است.

حریری با بیان اینکه اعتماد مصرف کننده به تولیدات ایرانی، عاملی برای رشد تولید داخلی خواهد بود، گفت: زمانی که تولید، رونق داشته باشد، تولیدکنندگان می‌توانند هزینه‌های قابل توجهی را در زمینه تحقیق، توسعه و ارتقای طراحی در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

رقابت سالم، می‌تواند جلوی رانت خواری در کشور را بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار