مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۲۵۴۵ نفر در ۲ روز اخیر در برف و کولاک شدید محور‌های استان گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کنعانی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هلال احمر استان، طرح ملی امداد و نجات جاده‌ای را اجرا می‌کند، اظهار داشت: در این راستا ۲۷ پایگاه ثابت جاده‌ای برای امداد جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد کوهستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴ پایگاه موقت در نوروز به تعداد پایگاه‌های ثابت استان افزوده شده است، افزود: ۴۵ آمبولانس و سه دستگاه خودرو نجات هم در خدمت پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر قرار گرفته است.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از ۲۵ اسفند تا پنج فروردین ۱۱۰ عملیات امداد و نجات در استان انجام شده است، گفت: چهار هزار و ۱۵۹ عملیات امدادرسانی انجام شد و ۷۴۴ نفر هم اسکان موقت انجام شد که بیشترین مورد اسکان مربوط به برف و کولاک جاده‌ای بود.

کنعانی بیشترین حوادث جاده‌ای را در عوارضی بزرگراه تبریز - زنجان و محور‌های بستان آباد و میانه عنوان کرد و گفت: باید برای کاهش لطمات و تلفات در این محور‌ها در طول سال برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات نوروزی و راهنمای نوروزی میهمانان استان برای پیشگیری از تصادفات، اظهار داشت: ۴۲ پست در ورودی و داخل شهر‌های استان راه اندازی شده که تا پنج فروردین ۳۱ هزار نفر از پایگاه‌های ثابت و ۱۷۰۰ نفر از پایگاه‌های سیار خدمات دریافت کردند.

کنعانی استفاده گردشگران از اپلیکیشن هلال احمر «همیار هلال» را برای این ایام از سال ضروری دانست و گفت: در این برنامه موبایلی وضعیت هواشناسی، ترافیک، تصادفات به صورت به روز درج می‌شود و مسافران قبل از آغاز سفر از شرایط جوی و جاده‌ای مقاصد خود با خبر می‌شوند.

 

انتهای پیام/ش

۲۵۴۵ نفر از برف و کولاک جاده‌های آذربایجان شرقی نجات یافتند

 

برچسب ها: آّ ب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار