رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته هیرمند در شمال و راسک در جنوب شرق استان با دمای ۳۲.۵ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های کشور در شبانه روز گذشته شدند.

هیرمند و راسک گرمترین شهر‌های کشور در شبانه روز گذشته شدندمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با حاکمیت جریانات جنوبی در اکثر نواحی استان دمای هوای بیشتر نقاط استان روند افزایشی به خود گرفته است به نحوی که دمای هوای هیرمند در گرمترین لحظات شبانه روز با ۲ درجه افزایش نسبت به روز قبل آن به ۳۲.۵ درجه سلسیوس رسید.

وی اضافه کرد: افزایش دما پدیده غالب نواحی استان است به طوریکه علاوه بر هیرمند و راسک، شهر‌های ایرانشهر، زرآباد، زابل و قصرقند نیز در شبانه روز گذشته رتبه‌های بعدی گرمترین شهر‌های کشور را با دمای ۳۲ درجه سلسیوس به خود اختصاص دادند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به وضعیت دمایی شهر‌های استان در بامداد امروز اشاره کرد و گفت: بامداد امروز مهرستان با دمای ۱۴.۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد.

دیانتی تصریح کرد: پس از مهرستان؛ خاش، سوران، بزمان، سراوان و زاهدان با دمای هوای ۱۴ تا ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر‌های استان شدند که انتظار می‌رود شرایط دمایی برخی از این شهر‌ها در روز‌های آینده تغییر محسوسی نداشته باشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه هم اکنون وزش باد و گردوخاک پدیده غالب نواحی مرکزی و برخی نقاط نیمه شمالی استان است، افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی تا پنج شنبه پیش رو وزش باد شدید بوده و در محور‌های مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر-بم توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در تردد‌های جاده ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روز‌های چهارشنیه و پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان شرایط برای بارش‌های پراکنده باران گاهی رعدوبرق و تندباد موقتی مهیاست.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار