«ژن خوک» مثل سایر فیلم‌های سعید سهیلی جسارت بیان حرف‌هایی را دارد که بقیه در لفافه می گویند.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دو سال پیش حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف در برنامه اینترنتی خیلی محرمانه در توضیح موفقیت‌های اقتصادی خود در حوزه علم، اقتصاد، ورزش و فرهنگ گفت: بالاخره این خون می‌آید و می‌رسد، همینطور کسی نمی‌تواند ادعا کند اصل و نسب دارد. افتخار می‌کنم این توانایی‌ها از دوتا ژن خوب آمده. هرچند این حرف با توجه به سابقه علمی پدر و مادر او پر بی راه هم نیست، اما وقتی یک سال بعد همین بخش از برنامه به شکل کلیپ در فضای مجازی منتشر شد، واکنش همراه با انزجار افکار عمومی را در پی داشت. به شکلی که در کمتر از یک روز، اصطلاح ((ژن خوب)) تبدیل به معادلی برای آقا‌زادگی و استفاده از قدرت و رانت خانوادگی شد؛ و استفاده از آن شکلی فراگیر پیدا کرد.

ژن خوک خواه ناخواه یادآور اصلاح ((ژن خوب)) است. واکنشی صریح که نفرت خود از چنین واژه‌ای و وجود چنین پدیده‌ای را در پشت هیچ حرفی پنهان نمی‌کند و خیلی مستقیم به انتشار این بیزاری مفتخر است. از این منظر ژن خوک فیلم خوبی‌ است. حداقل‌اش این است که مثل سایر فیلم‌های سعید سهیلی جسارت بیان حرف‌هایی را دارد که بقیه در لفافه بیان می‌کنند. داستان از این قرار است که یک آقازاده به یک زندانی (با بازی هادی حجازی فر) پیشنهاد می‌دهدکه در قبال دستمزد، یک زندانی دیگر (با بازی سینا مهراد) را از زندان فراری دهد. تا اینجا ممکن است به نظر برسد که هدف نجات دادن یکی از اعضای خانواده یا فراری دادن یک عنصر نامطلوب است تا مسائلی که نباید رو نشوند، اما خیلی زود معلوم می‌شود که هدف کشتن اوست، چون او یکی از وارثین پدری‌ است که مسئولیتی حکومتی دارد و در شرف مرگ است.

اکثر مردم سهیلی را با سه فیلم چارچنگولی، گشت ارشاد و گشت دو به یاد می‌آورند. اما سهیلی در میان کمدی‌های عامه پسندش هر‌وقت که شرایط را مهیا دیده فیلم‌های اجتماعی تند و تلخی مثل کلاشینکف ساخته که برعکس کمدی‌هایش نه فروخته اند و نه به چشم کسی آمده‌اند. ژن خوک نه مثل کلاشینکف سیاه و ناامید کننده است و نه مثل گشت دو خل‌خلی و ساده انگار؛ چیزی میان این دو است. این که ارزش سینما رفتن دارد یا نه هم دقیقا به همین بستگی دارد که توقع دارید موقع دیدن فیلمی از سعید سهیلی متاثر شوید یا این‌که از ته دل بخندید.

تهیه کننده وکارگردان: سعید سهیلی. نویسندگان:سعید سهیلی و احمد کاوری. بازیگران: هادی حجازی فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، صبا سهیلی، قربان نجفی، بهرنگ علوی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، مهسا آبیز، الناز حبیبی و جمشید هاشم پور. مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی. طراح لباس: ملودی اسماعیلی. طرح صحنه: محمدرضا میرزاجان‌محمدی. طراح چهره پردازی: عباس عباسی. تدوین: فرامرز هوتهم. موسیقی: امیر توسلی. محصول ۱۳۹۷. اکران شده از ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷. زمان ۹۰ دقیقه

 خلاصه داستان: دو زندانی قصد دارند از زندان فرار کنند.

منبع: دنیای تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رونیکا
۱۹:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
خیلی باحاله
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۷:۱۰ ۲۱ تير ۱۳۹۸
خوب نبود چون که به اقای سینا مهراد نقش منفی نمیاد