مدیرکل هواشناسی فارس میزان بارش باران در شهرستان‌های مختلف را اعلام کرد.

دهملایی مدیرکل هواشناسی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به میزان بارش باران از ۵ فروردین تاکنون، اظهار کرد: شهرک گلستان با ۱۵۰ و ۵ دهم، اقلید با ۱۳۴ و اردکان با ۱۳۱ میلی متر رکورددار بیشترین میزان بارندگی در استان بوده اند.

وی اضافه کرد: در درودزن ۱۱۹ و ۲ دهم، بوانات ۱۰۰ و ۶ دهم، ارسنجان ۱۰۱ و ۸ دهم، نورآباد ممسنی ۹۷ و ۴ دهم، علی آباد خفر ۸۳ و ۹ دهم، زرقان ۸۳ و ۴ دهم، استهبان ۸۱ و ۶ دهم، تخت جمشید ۷۶ و ۶ دهم، آباده ۷۵ و ۶ دهم، شیراز ۷۴ و ۷ دهم، صفاشهر ۷۴ و ۶ دهم، فیروزآباد ۷۲ و کازرون ۷۱ و ۸ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در ایزدخواست ۶۳ و ۷ دهم، نی ریز ۶۲ و ۲ دهم، فسا ۶۱ و ۷ دهم، جهرم ۴۹ و یک دهم، قیروکارزین ۴۸ و ۳ دهم، فورگ داراب ۴۲ و ۶ دهم، داراب ۴۱ و ۶ دهم، لامرد ۴۰ و ۳ دهم، سروستان ۳۵ و ۹ دهم، فراشبند ۲۶ و یک دهم، زرین دشت ۲۵ و ۷ دهم، لار ۲۴ و ۶ دهم و خنج ۲۲ و ۴ دهم بارندگی به ثبت رسیده است.

دهملایی تصریح کرد: اردکان با ۸۲۵ و ۹ دهم، نورآباد ممسنی با ۶۳۴ و ۶ دهم، شهرک گلستان با ۵۷۶ و ۶ دهم و درودزن با ۵۳۰ و ۵ دهم بیشترین میزان بارندگی در سال زارعی را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: سامانه بارشی از ۵ فروردین وارد استان شده و تا روز چهارشنبه ۷ فروردین در استان پایدار است و پس از خروج باعث کاهش دما می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین از ورود موج جدید بارش از هفته آینده در استان خبر داد که اطلاعات بیشتر در خصوص این سامانه بارشی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/چ

وضعیت جوی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.