وظیفه گفت: با توجه به بارش برف در ارتفاعات، خطر سیلاب تهران را تهدید نمی‌کند و تنها ممکن است بارش‌های شدید منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود.

خطر سیلاب تهران را تهدید نمی‌کند/ احتمال آب گرفتگی معابر جنوب شرق پایتختاحد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سامانه بارشی در تهران همچنان فعال است، اظهار کرد: هم اکنون سامانه بارشی در استان‌های تهران، البرز و قزوین در حال باریدن است و ظرف چند ساعت آینده بارش‌ها شدت می‌گیرد.

وی افزود: از اواخر غروب با افزایش فعالیت‌های بارشی، میزان روان آب جوی‌ها و کانال‌های آب بالا زیاد می‌شود، از این رو در جنوب شرق در صورت انسداد مسیر‌ها احتمال آب گرفتگی وجود دارد.

وظیفه از وقوع سیل در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، مناطق کوهستانی خوزستان و فارس به سبب شدت بارش‌ها احتمال خطر سیلاب وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی از نیمه غربی کشور خارج می‌شود، بیان کرد: سامانه بارشی تا فردا ظهر تنها نیمه شرقی را در بر دارد و و از اواخر فردا سامانه به طور کلی از کشور خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۹ استان کشور/ افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند


وی ادامه داد: با توجه به آنکه امشب برای ارتفاعات البرز و شمال تهران بارش برف پیش بینی می‌شود، از این رو طی امروز و فردا اختلال تردد جاده‌ای در مسیر تهران- مشهد وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران و احتمال سیلاب در شرق سمنان، غرب خراسان رضوی و سبزوار خبر داد و گفت: بارش باران در استان‌های شمالی همچنان در حال باریدن است که بتدریج این سامانه ضعیف یا قطع می‌شود.

وظیفه از بارش پراکنده باران در استان‌های شمالی طی ۲ روز آینده خبر داد و افزود: با توجه به آنکه میزان بارش در استان‌های شمالی قابل توجه نیست، بنابراین تا ۲ روز آینده احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فردا احتمال بروز سیل در هیچ یک از نقاط کشور وجود ندارد، اظهار کرد: براساس پیش بینی‌ها و شدت بارش در روز‌های یکشنبه و دوشنبه احتمال بروز سیل مجدد در برخی مناطق کشور وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز سیلاب چندانی در تهران نخواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات، خطر سیلاب چندانی تهران را تهدید نمی‌کند و تنها ممکن است بارش‌های شدید منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و در صورت انسداد منجر به سیلاب شود.

انتهای پیام/

بروز وقوع سیل در برخی نقاط کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
بالاخره نفهمیدیم این باران و سیل فراوان عذاب و عقاب و بلای الهی است یا رحمت و نعمت و برکت الهی ؟! امسال سال خوب و پر خیر و برکت و رحمت و نعمت و مبارکی است یا سال بدی است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اگه گفتن تهدیدی وجود ندارد // فرار کنید
آخرین اخبار