دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل از آواره شدن حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در موزامبیک به تاثیر از توفان آیدای خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد حدود یک میلیون ۸۵۰ هزار تن در موزامبیک به تاثیر از توفان آیدای آواره شده‌اند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

توفان آیدای در موزامبیک حدود ۱.۸۵ میلیون آواره بر جاگذاشت+تصاویر

سباستین رودس استامپا، هماهنگ کننده بخش آفریقا در دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل با اشاره به اقدامات نیرو‌های اعزامی سازمان ملل برای بررسی میزان خسارات ناشی از توفان در موزامبیک، گفت: برخی از مردم در شرایط بحرانی به سر می‌برند و خطر سیل جان آن‌ها را تهدید می‌کنند. تراژدی وحشتناک توفان در موزامبیک هر روز بزرگتر می‌شود و متاسفانه عده زیادی از مردم خانه‌های خود را از دست داده و آواره شده اند.

توفان آیدای در موزامبیک حدود ۱.۸۵ میلیون آواره بر جاگذاشت+تصاویر

این مقام اعلام کرد صد‌ها هزار نفر در کشور‌های موزامبیک، مالاوی و زیمبابوه به غذا، آب آشامیدنی و سرپناه نیازد دارند.

توفان آیدای در موزامبیک حدود ۱.۸۵ میلیون آواره بر جاگذاشت+تصاویر

وی همچنین شمار جان باختگان گردباد آیدای در موزامبیک، زیمبابوه و مالاوی را که به جاری شدن سیل فاجعه بار منجر شده بیش از ۶۹۰ نفر اعلام کرده است.

توفان آیدای در موزامبیک حدود ۱.۸۵ میلیون آواره بر جاگذاشت+تصاویر

توفان آیدای از ۱۴ مارس بخش‌هایی از آفریقا را تحت تاثیر قرار داده است. این توفان در موزامبیک بیشترین خسارت را ایجاد کرده است. توفان آیدای تاکنون موجب کشته شدن ۴۴۷ تن و زخمی شدن ۱۵۰۰ نفر دیگر شده است. همچنین ۳۳ هزار و ۶۰۰ خانه تخریب شده و بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تخریب شده است. در حال حاضر، شمار آوارگان سیل در موزامبیک یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

این توفان در زیمبابوه تاکنون موجب کشته شدن ۱۷۹ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر شده است. همچنین ۱۶ هزار خانه تخریب شده است. در حال حاضر، شمار آوارگان سیل در زیمبابوه ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

توفان آیدای در مالاوی تاکنون موجب کشته شدن ۶۰ تن و زخمی شدن ۶۷۲ نفر دیگر شده است. همچنین ۱۹ هزار و ۳۲۸ خانه تخریب شده است. در حال حاضر، شمار آوارگان سیل در مالاوی نزدیک به ۸۶۹ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار