معاون کل وزارت بهداشت در زمینه رعایت فرهنگ ترافیک و تغذیه سالم در ایام نوروز به مردم توصیه‌هایی کرد.

توصیه‌های ترافیکی و تغذیه‌ای نوروزی/  بیماران میزان و زمان مصرف دارو را تغییر ندهند+ فیلمایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حریرچی با توصیه‌های در زمینه رعایت فرهنگ ترافیک و تغذیه سالم در ایام نوروز به مردم گفت: در ایام نوروز به دلیل افزایش خطرها تعداد سوانح رانندگی بیشتر می‌شود.

هر سال نوروز هزار نفر قربانی سوانح رانندگی می شوند

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه سالیانه در ایام نوروز و چند روز قبل و بعد از تعطیلات که زمان سفر تلقی می‌شود هزار نفر کشته می‌دهیم که رقم بالایی محسوب می‌شود و خانواده‌های بسیاری به جای خوشی، تلخ کامی را تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که در سفرهای نوروزی فرهنگ ترافیک را رعایت  کنند همچنین در طول تعطیلات آغاز سال به دلیل اینکه پرخوری و رعایت رفتارهای صحیح تغذیه‌ای کمتر از گذشته می‌شوند مشکلات ما در این حوزه تشدید می‌شود.

توصیه‌هایی برای تضمین سلامتی در نوروز

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: مردم باید خود مراقب باشند که غذایی سالم، کافی با ترکیب مناسب و متنوع مصرف کنند و از بهداشت مواد غذایی و آب آشامیدنی مصرفی مطلع باشند.

حریرچی با توصیه به بیماران در ایام نوروز گفت: برخی بیماران در تعطیلات  دوز یا زمان مصرف داروها را تغییر می‌دهند که ما توصیه می‌کنیم از این گونه اقدامات پرهیز شود و بیماران مصرف به موقع دارو در ساعت مشخص خود را مد نظر قرار دهند.

افزایش مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در ایام نوروز

با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز به بخش دولتی به دلیل افزایش حجم مراجعات بیشتر فشار وارد می‌شود زیرا عمده فعالیت‌های بخش خصوصی به ویژه در حوزه سرپایی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال سازمان نظام پزشکی هماهنگی خوبی برای توسعه خدمات بخش خصوصی در حوزه سلامت انجام دادند و در این راستا درمانگاه‌های شبانه‌روزی به کمک مراکز درمان دولتی آمدند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش حجم مسافران نوروزی در برخی نقاط کشور گفت: ما در مناطق زیارتی و سیاحتی توسعه خدمات سلامت را در نظر گرفتیم چرا که در این مناطق با افزایش جمعیت مواجه هستیم.

آماده باش اورژانسی وزارت بهداشت

حریرچی تأکید کرد: اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس‌های بیمارستانی در ایام نوروز به طور کامل آماده‌باش هستند و بیش از پیش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت داروخانه‌ها در ایام نوروز به منظور تأمین نیاز بیماران گفت: در ایام نوروز داروخانه‌های شبانه‌روزی و بیمارستانی مطابق سال های گذشته آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند اما امسال برای نخستین بار شماری از داروخانه‌های روزانه نیز مجوز فعالیت در ایام تعطیل را از سازمان غذا و دارو اخذ کردند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در تعطیلات آغاز سال ۹۸ مراکز بهداشت و درمان روستایی به صورت شبانه روزی فعال هستند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند همچنین ما نظارت‌ها را در بهداشت مواد غذایی تشدید کرده‌ایم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۰۹:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سفر کجا بود با این وضعی که برامون درست کردین