بیش از ۷۰ هزار گردشگر داخلی و ۳۷۰ گردشگر خارجی از موزه‌های مازندران دیدن کردند.

بازدید بیش از ۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های مازندرانمهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به آمار قابل توجه ورود گردشگران داخلی و خارجی به موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ هزار گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون از موزه‌ها، اماکن فرهنگی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از بازدید ۳۷۰ گردشگر خارجی از موزه‌های استان خبر داد و افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی ۱۲ گردشگر از خانه کلبادی، ۸۶ نفر از موزه تماشاگه خزر رامسر، ۱۳۷ گردشگر از کاخ موزه رامسر، ۱۳۳ توریست از کاخ موزه عاج و ۲ نفر موزه مردم شناسی آلاشت دیدن کردند.

ایزدی گفت: ۱۹ موزه و سایت موزه و خانه تاریخی امسال برای بازدید گردشگران دایر است که ورود گردشگر در این مکان‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: موزه‌های دولتی شامل مجموعه فرح آباد ساری، گنجینه بابل، آمل، خانه موزه نیما یوشیج در شهرستان نور، موزه آلاشت در سوادکوه، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن و موزه شهدای آمل است.

وی با بیان اینکه سایت موزه گوهر تپه بهشهر پس از سیلاب اخیر در تعطیلات نوروزی برای بازدید گردشگران باز است، گفت: بخشی از این سایت موزه به دلیل وقوع سیلاب چند روز اخیر دچار آبگرفتکی و ته نشین شدن لجن و گل و لای شده بود که با تلاش کارشناسان پاکسازی اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون در گوهر تپه بهشهر تدابیر و تمهیدات لازم بکار گرفته شده است و ایمنی لارم برای ورود گردشگران فراهم شده است.
ایزدی گفت: هشدار‌های لازم به گردشگران داده خواهد شد تا به این موزه طبیعی خسارت وارد نشود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: موزه مردم شناسی کندلوس، خانه موزه بانو مکرمه قنبری در بابل، موزه تاریخی رامسر، خانه بانو تبریزی نوشهر، موزه عاج رامسر از جمله مجموعه‌های خصوصی است که نوروز امسال میزبان بازدید کنندگان هستند.

ایزدی افزود: اشیای موزه‌های مازندران مربوط به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوران معاصر است که گویای فرهنگ وتمدن غنی استان مازندران است.

ستاد خدمات سفر تا تاریخ ۱۶ فروردین در مازندران فعال است.

انتهای پیام/آ

استقبال گردشگران از موزه‌های استان

برچسب ها: نوروز ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار