رئیس کل دادگستری استان فارس از شناسایی ۱۸ تن از اجساد جانباختگان حادثه دیروز در دورازه قرآن شیراز و طی مراحل قانونی جهت تحویل آن‌ها به خانواده‌ها و بازماندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی القاصی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع حادثه بازپرس شعبه ۸ دادسرای شیراز به عنوان قاضی ویژه در پزشکی قانونی مستقر شد، گفت: با هماهنگی بازپرس اجساد کلیه جانباختگان از صحنه حادثه و مراکز درمانی به پزشکی قانونی انتقال یافت و انجام معاینات پزشکی و مستندات قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۸ جسد به پزشکی قانونی تحویل شده است، اظهارداشت: از بدو وقوع حادثه با کلیه مراجع انتظامی و مراکز ارائه خدمات، هماهنگی لازم برای معرفی بازماندگان به شعبه ٥ آگاهی جهت شناسایی اجساد عزیزان انجام شد که تا کنون منجر به شناسایی ۱۸ تن از جانباختگان این حادثه با احراز هویت و ارائه مدارک، شناسایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس، در خصوص اتومبیل‌های حادثه دیده، گفت: تعداد ۱۹۸ خودرو که دچار آسیب‌های کلی و جزئی شده بودند در پارکینگ‌های محافظت شده نگهداری می‌شوند که بلافاصله پس از به اتمام رسیدن اقدامات قضایی مربوط به جانباختگان، توسط مقام قضایی تأمین دلیل، مورد کارشناسی و سپس تعیین تکلیف و به صاحبانشان تحویل خواهند شد.

القاصی مهر تصریح کرد: هماهنگی‌های اولیه با شرکت‌های بیمه و کانون کارشناسان رسمی برای برآورد خسارات وارده شده در حال انجام است.

وی افزود: دستگاه قضایی علاوه بر وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص چهار موضوع را به صورت اختصاصی در اولویت و دستور کار قرار داده است که از جمله آن بررسی صحنه حادثه و شناسایی عوامل مقصر احتمالی و تعقیب آن‌ها در صورت احراز تقصیر، تعیین تکلیف اجساد جانباختگان و تحویل به خانواده قربانیان، اتخاذ تدابیر لازم جهت حراست از اموال و خودرو‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها و همچنین پیگیری پرداخت خسارات به قربانیان از طریق بیمه و دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس از حضور تیم‌های کارشناسی و مسئولین مربوطه در معیت مقامات قضایی در ساعات ابتدای امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: ابعاد حادثه بلافاصله پس از بررسی دقیق هیأت کارشناسی و اتمام معاینه محل به استحضار عموم خواهد رسید.
انتهای پیام/م

شناسایی ۱۸ تن از اجساد جانباختگان حادثه سیلاب شیراز

برچسب ها: دادگستری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار