سخنگوی سازمان ملل در یک نشست خبری در واکنش به تصمیم یکجانبه آمریکا درباره جولان اشغالی اعلام کرد موضع این سازمان درباره این منطقه تغییری نکرده است.

سخنگوی سازمان ملل: وضعیت بلندی‌های جولان بدون تغییر باقی می‌ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، استفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که واکنش او نسبت به امضا و تایید ترامپ بر فرمان حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان چیست، اظهار کرد وضع بلندی‌های جولان بدون تغییر باقی می‌ماند و موضع سازمان ملل در این خصوص در قطعنامه‌های شورای امنیت منعکس می‌شود.

او گفت: «واضح است که وضع جولان تغییری نکرده است. سیاست سازمان ملل در جولان در قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت منعکس می‌شود و این سیاست هنوز تغییر نکرده است».

بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۴۴ به سوریه تعلق دارد در سال ۱۹۶۷ در جنگ شش روزه از سوی  رژیم صهیونیستی غصب شد. در سال ۱۹۸۱، پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن صهیونیست‌ها به طور یک‌جانبه بر این بلندی‌ها اعلام حاکمیت کرد. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۴۹۷ خود در ۱۷ دسامبر ۱۹۸۱، این الحاق را باطل و بی‌اعتبار اعلام کرد.

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

در مقابل نتانیاهو نیز با ابراز خرسندی از اقدام ترامپ گفت: تصمیم ترامپ درباره حاکمیت ما بر جولان (اشغالی) روز تاریخی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار