رئیس شورای بخش کوهپایه گفت:با ادامه بارش ها در منطقه جبل کوهپایه، احتمال شکستن سد جبل وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد لطفی، رئیس شورای بخش کوهپایه اصفهان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در منطقه جبل و بارش شدید باران سد جبل حدود ساعت سه بامداد سرریز شد.

احمد لطفی تصریح کرد: بر اثر سیل جاده روستای تینجان جبل و امامزاده شاه ناصر و مزارع اطراف در قسمت انتهایی حدود یک کیلومتر تخریب شده که نیاز به بازسازی و مرمت دارد و راه‌های مواصلاتی این روستا‌ها در حال حاضر قطع است.

وی اظهار نظر در مورد میزان خسارت را موکول به حضور کارشناسان کرده و افزود: سیل به مزارع کشاورزی، جاده ها، قنات‌ها و برخی خانه‌های مسکونی خسارت وارد کرده است.

لطفی بیان نمود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و احتمال ادامه بارش‌ها تا پایان امروز متاسفانه احتمال شکسته شدن سد جبل قطعی به نظر می‌رسد که امید است تمام نیرو‌های امدادی و ستادی و پشتیبان دست به دست هم داده و جلوی یک فاجعه دیگری همچون سال ۱۳۷۷ را بگیرند.

این مسئول، با اشاره به سیل ویرانگر جبل در سال ۷۷، اذعان کرد: شکسته شدن سد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به روستا‌های پایین دست و حتی شهر کوهپایه وارد کند.

رئیس شورای بخش کوهپایه در پایان گفت: از تمامی نیرو‌ها و ارگان‌ها برای کمک در سطح بخش کوهپایه و جلوگیری از ایجاد خسارت در دهستان‌های جبل و زفره و تودشک در خواست کمک داریم. مردم نیز به هیچ عنوان برای تماشا یا تهیه عکس و فیلم به محل سد خاکی جبل مراجعه نکنند. سد خاکی در وضعیت پایداری نیست و همگان باید هشدار‌ها را جدی بگیرند. 

 
انتهای پیام/م 
 

احتمال شکسته شدن سد جبل منطقه کوهپایه اصفهان

برچسب ها: بارش باران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
یادمه
بیابان کاملا مثل دریا شده بود