سرمست گفت:ستاد بحران صبح فردا با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تا اقدامات صورت گرفته مرور شود و در حال حاضر وضعیت عادی است، ولی نیرو‌ها به حالت آماده باش هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بر اساس گزارش هواشناسی درپی بارش شدید باران در استان قم و وقوع سیل و آب گرفتگی معابر، ۱۲۰ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر قم در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

جمعیت هلال احمر قم ۱۴ پمپ کف کش و لجن کش را به همراه ۸۰ امدادگر در قم و ۴۰ امدادگر در کهک در قالب تیم‌های امدادی در حالت آماده‌باش قرار داده است.


 21:30  راه اندازی سامانه پیامکی هشدار شرایط بحرانی کشور از قم/۴ میلیون پیامک برای افراد نزدیک مناطق بحرانی کشور ارسال شد

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران از راه اندازی سامانه پیامکی هشدار شرایط بحرانی کشور از شهر قم خبر داد.


20:30  اسکان بیش از ۶۱ هزار مسافر در اماکن اقامتی مسقف قم

مدیرکل میراث فرهنگی قم از اسکان بیش از ۶۱ هزار نفر در اماکن اقامتی مسقف استان خبر داد.


19:15  آماده باش ستاد اسکان نوروزی قم تا پایان هشدار‌های هواشناسی

اداره کل میراث فرهنگی قم اعلام کرد:ستاد اسکان خدمات سفر استان تا پایان هشدار‌های هواشناسی در حال آماده باش است.


17:30 شدت بارندگی به ابنیه تاریخی قم خسارت وارد نکرد

معاون میراث فرهنگی قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه گفت:شدت بارندگی در روزهای اخیر به بنا‌ها و آثار تاریخی خسارت وارد نکرد.


12:30  آبخیزداری مساله مهمی برای کنترل سیلاب‌ها است/تقدیر از اطلاع رسانی به موقع احتمال وقوع سیلاب در قم/قم از سیل ۸۸ کسب تجربه کرده است

لاریجانی گفت:در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های آبخیزداری حمایت می‌کنیم.


10:30 همه دستگاه‌های استان قم به حالت آماده باش درآمدند

بهرام سرمست  استاندار قم دوشنبه شب در حاشیه بازدید از نقاط مختلف شهر قم به ویژه مناطقی که آب گرفتگی در آن بروز کرده است گفت: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح دوشنبه جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و مصوبات به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات تخلیه مسیر قمرود بود و رودخانه به صورت کامل تخلیه شده است، عنوان کرد: با اطلاع رسانی که انجام شد تعداد زیادی از کامیون‌های پارک شده در پارکسوار به خارج از پارکسوار منتقل شده اند، ولی هنوز تعدادی کامیون در پارکسوار وجود دارد که در تلاش برای انتقال آن‌ها هستیم تا در صورت جاری شدن سیلاب مشکلی بروز نکند.

وی با اشاره به بازدید از وضعیت اسکان زائران در ورزشگاه‌های شهید حیدریان و شهید رضایی و نمایشگاه دائمی که مسافران و زائران در آن اسکان داده شدند تصریح کرد: مردم از امکانات اظهار رضایت کردند و در خصوص رفع نواقص توصیه‌های لازم صورت گرفت.

استاندار قم با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق بالادست که محل ورود سیلاب به شهر هستندبیان کرد: در این راستا بازدیدی از مناطق پردیسان، خورآباد، طایقان، کهک و ورجان انجام شده و هماهنگی‌هایی برای کنترل سیلاب صورت گرفت.

سرمست با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان به حالت آماده باش بوده و به مدیران ابلاغ شده که از استان خارج نشوند یادآورشد: ستاد بحران صبح فردا با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تا اقدامات صورت گرفته مرور شود و در حال حاضر وضعیت عادی است، ولی نیرو‌ها به حالت آماده باش هستند.

وی در خصوص سرریز شدن سدکبار خاطرنشان کرد: وضعیت بررسی شده و مسیر‌های جایگزین در نظر گرفته شده است تا مشکلی بروز نکند.

انتهای پیام/ح

 

برچسب ها: استانداری ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.