مدیرکل میراث فرهنگی فارس از عدم آسیب دیدگی اماکن تاریخی استان در پی وقوع سیل خبر داد.

آسیبی به اماکن تاریخی فارس نرسیده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مسجد تاریخی نو، برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در صحن این مسجد و شبستان آن چادرهایی برای اسکان مسافران بر پا شده است و همچنین سالن ورزشی۲۲ بهمن کوی زهرا نیز که برای این کار در نظر گرفته شده مورد بازدید قرار گرفت.

امیری اضافه کرد: تاکنون ۵۰۰ مسافر در این 2مکان اسکان یافته و تعدادی از هتل‌ها نیز برای تهیه غذای مورد نیاز مسافران اسکان داده شده همکاری کرده‌اند.

امیری از عدم آسیب دیدگی اماکن تاریخی استان در پی وقوع این سیل خبر داد و اعلام کرد: پاسارگاد، تخت جمشید، محور زندیه، آرامگاه سعدی و حافظ و ... مورد رصد قرار گرفتند که خوشبختانه اسیبی ندیده‌اند.

وی افزود: تنها در اطراف حمام وکیل آب گرفتگی به وقوع پیوست که در عرض نیم ساعت توسط پمپ تخلیه شد و همچنین در بافت تاریخی شیراز نیز تا کنون آسیب و تخریبی گزارش نشده است.

مسافران برای اطلاع از محل اسکان و دیگر اطلاعات ضروری سفر، می توانند از طریق شماره‌های ۰۷۱۳۲۲۴۰۲۰۳ و ۷۱۳۲۲۴۴۰۶۷ با دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس تماس بگیرند.
انتهای پیام/م

مصون ماندن آثار تاریخی فارس از گزند باران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.