مسافران نوروزی ستاد‌های اسکان موقت در شیراز اقلام غذایی، امدادی و پتو را از هلال احمر فارس دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با وقوع ناگهانی سیل در صبح دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی شد، تیم‌های هلال احمر بلافاصله وارد عمل شدند و پس از نجات زخمی‌ها و یافتن اجساد از دست رفتگان، در فازی دیگر به اسکان فوری مسافران نوروزی پرداختند.

بر این اساس ستاد اسکان اضطراری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز تشکیل شد؛ افزون بر این مدارس، اماکن اقامتی فارس، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر بقاع متبرکه، ورزشگاه ها و شبستان‌های مساجد نیز در خدمت مسافران نوروزی قرار گرفت تا پایان فعالیت سامانه بارشی در آن‌ها اسکان یابند.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس شامگاه دوشنبه درخصوص وضعیت اسکان مسافران نوروزی شیراز اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان موقت شیراز و مناطق اطراف اسکان یافته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۵۰ نفر در باشگاه فرهنگیان شیراز حضور دارند که تاکنون ۵۰ پتو، ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ کنسرو و یک هزار قرص نان بین آنان تقسیم شده است.

حسین درویشی افزود: ۳۵۰ نفر در حسینیه آل هاشم اسکان یافته‌اند؛ همچنین ۴۳۰ نفر در مسجد نو استقرار دارند که بسته‌های مواد غذایی، اقلام امدادی ۲۰۰ پتو دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تعداد اسکان یافتگان در نمایشگاه گلستان را ۱۱۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ کنسرو، ۱۷۵ بسته غذایی، اقلام امدادی، ۶۰ چادر و ۲۰۰ پتو در اختیار این افراد قرار گرفته است.

درویشی بیان کرد: مسجد کلبه پذیرای ۳۲۰ نفر شده است که ۴۸۰ عدد کنسرو، اقلام امدادی و ۱۸۰ پتو دریافت کرده‌اند؛ همچنین تعدادی از مسافران نیز در نمازخانه پارک خلد برین اسکان یافته‌اند که ۵۰ کنسرو، ۵۰ قرص نان اقلام امدادی ۵۰ پتو دریافت کرده‌اند.

وی به اختصاص اقلام امدادی، ۸۰ پتو و ۶ چادر به حسینیه رهپویان وصال شیراز اشاره و تصریح کرد: به محل اسکان دائمی مسافران نوروزی در خان زنیان نیز اقلام امدادی ۶۰ پتو تعلق گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/چ

 مسافران نوروزی اقلام امدادی، غذایی و پتو دریافت کردند

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار