نایب رییس شورای شهر شیراز:

همه مدیران شهرداری شیراز از ابتدا حادثه در صحنه بودند/ کمیته‌ای از شورای شهر علت حادثه دروازه قران را بررسی میکند

همه مدیران شهرداری شیراز از ابتدا حادثه در صحنه بودند/ کمیته‌ای از شورای شهر علت حادثه دروازه قران را بررسی میکندنایب رییس شورای شهر شیراز گفت: کمیته‌ ویژه‌ای از شورای شهر علت حادثه سیل دروازه قران را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم صبوری نایب رییس شورای شهر شیراز با تسلیت درگذشت برخی از هموطنان در حادثه سیل دروازه قران، گفت: این سانحه در مدت زمان کوتاهی صورت گرفته و به رغم آمادگی کامل تیم‌های اجرایی شهرداری شیراز متاسفانه به بحرانی در محدوده دروازه قران منجر شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه به منظور پیشگیری در اینده در دستور کار قرار گرفته است، افزود: کمیته ویژه ای در شورای شهر علت این سانحه را بررسی و نتایج ان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

صبوری با تقدیر از کمک‌های همه نیروهای مسلح مستقر در شیراز اظهار کرد: به لحاظ وسعت حادثه شهردار شیراز از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و گروههای امدادی هلال احمر درخواست کمک کرد که بلافاصله با مدیریت شورای مدیریت بحران کلیه امکانات نیروهای مسلح در اختیار تیم‌های عملیاتی و امدادی قرار گرفت.

به گفته نایب رییس شورای شهر شیراز کمیته بحران شهرداری شیراز بلافاصله نسبت‌به اسکان و پذیرایی از سانحه دیدگان در اماکن امن اقدام‌ کرده و هم اکنون بیش از ۳۵۰ نفر در مراکزی از جمله مسجد جامع نو، مدارس، سالن چهارم شورای شهر استقرار پیدا کرده اند.

صبوری با تکذیب برخی اخبار مبنی بر عدم حضور شهردار شیراز در زمان امدادرسانی گفت: همه مدیران شهرداری به همراه رییس، روسای کمیسیون عمران و‌گردشگری و برخی دیگر اعضای شورای شهر در زمان امداد رسانی در حادثه حضور داشتند.

نایب رییس شورای شهر شیراز گفت: عدم پاسخگویی تلفنی شهردار یا معاونانش به معنای عدم حضور وی در صحنه نیست.

وی افزود: اولویت اول تیم‌های امدادی و مدیریت بحران شهرداری شیراز نجات جان افراد و کاستن از میزان خسارات جانی و مالی بود، طبیعی است در چنین شرایطی شهردار و‌معاونانش نتوانند به تماس ‌های مکرر افراد غیر مرتبط پاسخ دهند.

وی وجود افراد غیر مرتبط و تماشاچی را یکی از عوامل مهم اختلال در امدادرسانی بر شمرد و گفت: متاسفانه برخی شهروندان با حضور بی مورد در صحنه حادثه در روند امدادرسانی اختلال ایجاد می‌کردند‌.

وی از شهروندان خواست از حضور در مناطق حادثه دیده خودداری کنند.
انتهای پیام/م

وقوع سیلاب شدید در دروازه قرآن شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار