تونسی‌ها به نصب عکس‌هایی از پادشاه سعودی در خیابان‌های کشورشان در آستانه سفر ملک سلمان، اعتراض کردند.

اعتراض شهروندان تونسی به نصب عکس‌های پادشاه سعودی در خیابان‌هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، مردم تونس به نصب عکس‌هایی از پادشاه سعودی در خیابان‌های تونس اعتراض کردند.

نصب عکس‌هایی از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در مناطق مختلف تونس موجب خشم و اعتراض شهروندان و مسئولان تونسی شده است و این اقدام را توهین به خود تلقی می‌کنند. این عکس‌ها در چارچوب مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه عرب که قرار است اواخر ماه مارس کنونی با حضور ملک سلمان در تونس برگزار شود در خیابان‌ها نصب شده اند.

محمد سلیم المحرزی، شهردار المرسی در این خصوص در صفحه فیسبوک خود نوشت: نصب عکس کسانی که به کرامت انسانی احترام نمی‌گذارند در خیابان‌های تونس توهین به مردم این کشور است. منزلت این کشور بالاتر از این گونه اقدامات است.

شهروندان تونسی با حمایت از موضع شهردار المرسی می‌گویند: کرامت انسانی ارزشمندتر از کمک‌های مالی است. نباید گذشته را فراموش کرد. به ویژه مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به قتل رسید.

پادشاه سعودی قرار است دو روز پیش از آغاز نشست سران عرب به تونس برود و با الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و چندین توافقنامه همکاری با وی امضا کند. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز نوامبر گذشته به تونس سفر کرده بود که با اعتراضات و تظاهرات شهروندان تونسی مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار