سازمان دیده‌بان حقوق بشر از بازداشت و شکنجه هشت شهروند لبنانی در امارات بدون هیچ‌گونه تفهیم اتهام خبر داد.

بازداشت و شکنجه ۸ لبنانی در اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه از بازداشت و شکنجه هشت شهروند لبنانی در امارات متحده عربی بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی خبر داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات اماراتی هشت شهروند لبنانی را از بیش از یک سال پیش در مکانی نامعلوم و بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی زندانی کردند. این سازمان بین المللی افزود: زندانیان لبنانی در معرض بدرفتاری هستند و از دسترسی به اقدامات حقوقی لازم محرومند. محاکمه این افراد که از ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ آغاز شده با نقض قوانین همراه بوده است.

نزدیکان لبنانی‌های بازداشت شده در امارات می‌گویند آنان با اتهام‌های مرتبط با تروریسم رو به رو هستند و مدت طولانی در سلول‌های انفرادی بازداشت و از ارتباط با خانواده هایشان محروم هستند و حتی از شواهد و مدارک علیه خود بی اطلاعند. نزدیکان شهروندان لبنانی به نقل از آنان اعلام کردند نیرو‌های امنیتی امارات آنان را چشم بسته وادار به امضای اسناد و مدارک کردند. به گفته افراد بازداشت شده، نیرو‌های امنیتی امارات همچنین آنان را مجبور کردند تا برگه‌های سفید را امضا کنند. به گفته نزدیکان این افراد، هیچ یک از آنان وابستگی سیاسی ندارند.

آنان افزودند هفت تن از زندانیان لبنانی در امارات نتوانستند با وکلای مدافع خود صحبت کنند. این در حالی است که شش تن از آنان در سلول‌های انفرادی هستند و از بدرفتاری و شکنجه رنج می‌برند. بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، همه هشت تبعه لبنانی بازداشت شده در امارات، از شیعیان این کشور هستند که بیش از ۱۵ سال است در امارات کار می‌کنند.

این سازمان افزود مقامات امارات تنها به دو تن از زندانیان لبنانی و ۱۰ روز پس از بازداشت، اجازه دادند با خانواده‌های خود فقط برای چند دقیقه کوتاه ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار