یاوری گفت: کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار که در اثر سیل، کارگاه‌های آن‌ها آسیب دیده تا رفع مشکل تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

کارگران مشمول قانون کار در مناطق سیل زده تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: حسب دستور و تاکید محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در استان گلستان و مازندران تمام امکانات زیرمجموعه این وزارتخانه در اختیار تأمین نیاز‌های هموطنان زلزله قرار گرفته و تا رفع نیاز‌های کمک‌رسانی تمام زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آسیب دیدگان از سیل قرار خواهد داشت و ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آن‌ها آسیب دیده تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برابر تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری و مطابق جدول ماده ۷ به میزان سابقه پرداخت حق بیمه تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای آن دسته از کارگران مزد بگیر که توسط کارفرمایان حقوق آن‌ها پرداخت شده و فاقد بیمه پردازی هستند پیشنهادی را با تأیید و امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه خواهیم داد تا پس از تصویب در هیئت دولت برای مدت کوتاه چند ماه مقرر معادل حداقل مزد مصوبه شورای عالی کار برای آنان در نظر گرفته شود.

یاوری تصریح کرد: ساز و کار نحوه و چگونگی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران فاقد بیمه پردازی پس از ارائه و پیشنهاد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید و تصویب هیات دولت و تأمین و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه معین خواهد شد.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی که در اثر سیل دچاره حادثه خسارت شدن برای بازسازی و راه اندازی مجدد توسط وزارتخانه‌های صادر‌کننده مجوز تاسیس و بهره برداری و اصلی دولت مورد حمایت و اعطای تسهیلات قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید: اهدای وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان سیل زده استان گلستان


مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید به زیرمجموعه‌های وزارتخانه برای کمک به حادثه دیدگان از سیل و تامین نیاز‌های اولیه و حمایت اجتماعی از آنان برای صیانت از نیروی کار براندازی بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده و در جهت احیای اشتغال مجدد کارگران دستور تشکیل کارگروهی ویژه را صادر کرده اند.

وی افزود: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهری و غیرمترقبه از قبیل: سیل و ... بیکار شوند در صورتی سابقه پرداخت حق بیمه آنان کمتر از ۶ ماه باشد، مطابق با مشمولانی که ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار