کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران از برخورد قضایی با متخلفان زمین‌های زراعی و باغی در این شهرستان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت‌شعار مدیر جهادکشاورزی سوادکوه‌شمالی از سه مورد بازدید از طرح‌های تبصره یک، یک مورد بازدید از طرح تبصره ۴ و یک مورد جلوگیری از پی کنی و دپوی مصالح و اخطار کتبی در دو روز ابتدای امسال خبر داد.
 
وی افزود: گشت‌زنی و بازدید میدانی از بلوک حفاظتی تعیین شده شهرستان در ۱۲ روستای بخش نارنجستان و بخش مرکزی در دو روز ابتدای سال انجام و اکیپ گشت ۱۳۱ امور اراضی، با انجام اقدامات ترویجی، بر سه مورد بازدید از طرح‌های تبصره یک و یک مورد بازدید از طرح تبصره ۴ در این شهرستان اقدام کرد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از جلوگیری از یک مورد پی کنی و دپوی مصالح و صدور اخطار کتبی در دو روز ابتدای امسال توسط این اکیپ خبر داد.
 
سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل نیز گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طل اقدام خواهد کرد.
 
وی از مردم خواست در صورت مشاهده زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی مراتب را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.
 
سید حسین اسلامی گفت:همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دهستان‌ها به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه دارند و از زمین‌های کشاورزی محافظت می‌کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل نیز پرداخت تسهیلات آبیاری بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای اشاره کرد و گفت: ۸ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای به باغداران این شهرستان پرداخت شد.
 
وی افزود: هفت نفر از باغداران روستا‌های قادی‎محله، نوسر، سورک و کلاصفا شهرستان آمل با مشاوره فنی کارشناسان واحد آب و خاک جهاد کشاورزی این شهرستان در سطح هفت هکتار با تسهیلات ۷۰۰ میلیون ریالی اقدام به انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای نصب و راه اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای در باغات خود کردند.

وی ادامه داد: پارسال ۹۶ هکتار از باغات شهرستان آمل به سامانه نوین آبیاری مجهز شد و هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض به باغداران آملی پرداخت شد.

وی گفت: ۱۰۲۰ هکتار از باغات این شهرستان مجهز به سامانه نوین آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیام/آ


ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیر ذره بین جهاد کشاورزی

برچسب ها: کشاورزی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.