فرماندار گناوه گفت: تا پایان چهارم فروردین، یک میلیون و ۸۰ هزار مسافر وارد این شهرستان شده‌اند که ۴۸۰ هزار نفر از آن‌ها اسکان یافته‌اند.

سید علی پاکنژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: ۶۰۰ هزار مسافر دیگر هم ترددی بوده‌اند یعنی پس از بازدید از نقاط دیدنی‌های گناوه از جمله ساحل و بازار، به نقاط دیگر رفته‌اند.

وی با اشاره به وزش باد و نم نم باران، ادامه داد: همه امکانات برای اسکان مسافران فراهم شده تا در صورت نامساعد شدن وضع جوی بتوانند در سالن‌های ورزشی و حسینیه‎ها اسکان یابند.

فرماندار گناوه بیان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی، بارش‌ها فردا در این شهرستان افزایش می‌یابد.

پاکنژاد از مسافرانی که قصد دارند از بوشهر به گناوه بیایند خواست برای پیشگیری از حوادث به جای مسیر ساحلی از مسیر بوشهر-دشتستان-گناوه به این شهرستان سفر کنند.

وی با اشاره به بارش باران در استان‌های همسایه و ورود روان‌آب‌ها به این گناوه، گفت: مسیر ورود روان‌آب‌ها مانند دره گَپ و رودشور رصد شده تا در صورت ورود روان‌آب‌ها مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار گناوه به تلاطم خلیج فارس هم اشاره کرد و افزود: فعالیت شناور‌های تفریحی به علت تلاطم دریا از دیروز متوقف شده است.
پاکنژاد همچنین با بیان اینکه تا کنون تصادف فوتی در این شهرستان رخ نداده است، یکی از عوامل را تکمیل بزرگراه گناوه-دیلم عنوان کرد.

اختصاص ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

مدیر آموزش و پرورش گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: ۵۲ مدرسه با ۴۹۴ کلاس درس برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده که با توجه به حضور گردشگران، هر روز ساعت ۱۰ صبح ظرفیت مدارس تکمیل می‌شود.

اسکندر احمدی افزود: ۲۳۵ کلاس درجه الف. و ۲۵۹ کلاس درجه ب. هستند.

وی با اشاره به فعالیت دو پایگاه اسکان در گناوه بیان کرد: این پایگاه‌ها در ورودی دشتستان و دیلم قرار دارند و ۲۵ نفر آن‌ها به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: در کنار مدارس شهر‌ها و روستاها، از اردوگاه و خانه معلم هم برای اسکان مسافران استفاده می‌کنیم و تلاش می‌شود در کنار فرهنگیان به خانواده شهدا و ایثارگران هم خدمات بدهیم.

احمدی با اشاره به حضور گردشگران فراوان در گناوه، بر افزایش امکانات برای پذیرایی از مسافران تاکید کرد، اما در عین حال گفت، به هر میزان امکانات افزوده شود باز هم نمی‌توانیم پاسخگوی همه مسافران باشیم.

تصادف فوتی در گناوه نداشتیم

سرپرست اورژانس ۱۱۵ شهرستان گناوه گفت: با اعزام‌های به موقع آمبولانس به صحنه تصادفات تاکنون هیچ‌گونه تصادف منجر به فوت در شهرستان رخ نداده است.

رضا شفیعی افزود: از ۲۵ اسفند تا کنون تعداد ۱۷۱ اعزام داشته‌ایم که ۱۳۸ مورد غیر تصادفی و ۳۱ مورد تصادفی بوده است.

وی ادامه داد: از ۴۲ مصدوم تصادفات ۳۵ مورد به سرعت به بیمارستان اعزام و چهار مورد در محل درمان  شدند و تا کنون هیچ گونه مرگ ناشی از تصادف در شهرستان نداشته‌ایم.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ شهرستان گناوه از مسافران خواست نکات ایمنی را هنگام رانندگی رعایت کنند تا از بروز تصادفات پیشگیری شود.

انتهای پیام/ک

گناوه چند برابر جمعیت خود پذیرای گردشگران نوروزی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.