مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۴ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد از چرخه مصرف در استان طی بازدید‌های نوروزی خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۶ اکیپ بهداشت محیط در سطح استان در این ایام به طور مستمر ۴۳۱ بازدید از اماکن عمومی و ۲۱۳ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و اماکن بین راهی انجام داده اند.
وی تصریح کرد: در این بازدید‌ها هزار و ۳۴۷ سنجش با تجهیزات پرتابل و ۲ هزار و ۵۱۰ مورد کلرسنجی و ۷۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک صورت گرفته است.
وی از ۹۶ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد در این مدت خبر داد و گفت: ۸ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی متخلف، ۲ مورد اماکن متخلف و ۳ مورد مراکز و اماکن بین راهی متخلف معرفی شده به مراجع قضایی در این مدت گزارش شده و یک مرکز نیز پلمپ شده است.
نوروزیان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی شکایات حوزه بهداشت با تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰، از رسیدگی به ۸۲ مورد شکایت مردمی مطرح شده در این سامانه در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.
انتهای پیام/ط


بازدید ۱۶ اکیپ از مراکز بین راهی

برچسب ها: علوم پزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.