رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: امروز، اولویت و مبنای همگرایی بین کشورها، بیشتر اشتراکات فرهنگی است که جشن ملی نوروزگاه در مناطق مرزی این بستر را فراهم می‌کند.

جشن ملی نوروزگاه فرصتی برای همگرایی بین کشورها/ نقش محوری نوروز در جذب گردشگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در سفر به شهرستان مرزی تایباد در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای چنین برنامه ملی همه نهاد‌ها باید تلاش خود را به کار گیرند که مناطق مرزی فرهنگ و آداب و رسوم محلی و بومی استانی خود را با استفاده از فرصت نوروزگاه معرفی کنند.

وی با اشاره به اهمیت جشن‌های ملی نوروزگاه در مناطق مرزی تصریح کرد: جذب گردشگر سبب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود؛ اشتغالی که امروز دغدغه اصلی در کشور بشمار می‌رود با تقویت این حوزه توسعه می‌یابد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری می‌توان با هزینه کم، درآمد بالا کسب کرد؛ همچنین صنایع دستی به عنوان مولد‌های کم هزینه برای اشتغال پایدار بسیار مناسب است.

تیموری همچنین با اشاره به برپایی جشن ملی نوروزگاه در خراسان رضوی افزود: این جشن فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خراسان رضوی و جذب گردشگر و توسعه اقتصادی و تولیدی خواهد بود.

وی با بیان این که روزانه حدود چهار هزار مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان تردد می‌کنند تصریح کرد: افغانستان از بازار‌های هدف گردشگری برای ایران است.

همین اشتراکات دو کشور ایران و افغانستان و میراث معنوی نوروز، بستر مناسبی برای تعاملات اجتماعی نه فقط برای این دو کشور، بلکه کشور‌های تاجیکستان، آذربایجان و حتی بخش‌هایی از هند را فراهم می‌کند.

خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و ۹۰ کیلومتر آن در تایباد است.

انتهای پیام//آ. ف
 

صنایع دستی، مولد‌های کم هزینه برای اشتغال پایدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.