نماینده معاونت بهداشت در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی فارس از انجام ۲ هزار و ۹۷۰ بازدید بهداشتی در سومین روز تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیامک شمس نماینده معاونت بهداشت در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با سومین روز از تعطیلات نوروز ۹۸، با انجام ۲ هزار و ۹۷۰ بازدید، بر سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آبرسانی و اماکن عمومی نظارت کردند.

وی ادامه داد: همگام با طرح سلامت نوروزی که از یکم اسفند ۹۷ در استان فارس آغاز شده است، بازرسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های سیار و ثابت، به صورت شبانه روزی، بر سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آبرسانی و اماکن عمومی نظارت می‌کنند.

شمس با اشاره به انجام ۸۸۵ بازدید از اماکن عمومی در سومین روز از تعطیلات امسال، ادامه داد: همچنین ۱۵۸ مورد بازدید از مراکز و اماکن بین راهی فارس انجام شده و در مجموع، در این بازدید‌ها هزار و ۱۱۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شناسایی و معدوم شد.

وی، موارد کلرسنجی در سومین روز از نوروز امسال را نیز ۶۸۶ مورد دانست و گفت: همچنین بازرسان بهداشت محیط فارس در این روز با ۹۴۹ مورد سنجش بهداشتی به کمک تجهیزات پرتابل، در مسیر ارتقای سلامت مردم استان و مسافران نوروزی گام برداشتند.
نماینده معاونت بهداشت در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک مرکز بین راهی متخلف در بازدید‌های سومین روز از تعطیلات خبر داد که به مراجع قضایی معرفی شده اند.

شمس شماره تلفن شبانه روزی ۱۹۰ را به عنوان مرکزی برای دریافت و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی معرفی کرد و از مردم خواست تا در راستای ارتقای سلامت جامعه، در صورت مشاهده موارد تخلف، موضوع را به کارشناسان این سامانه اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

بازدید بهداشتی در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار