حدود ۱۵۰۰ مهاجر از آمریکای مرکزی و کوبا روز شنبه با امید اینکه خود را به خاک آمریکا برسانند، از جنوب مکزیک در مرز گواتمالا سفر خود را آغاز کردند.

کاروان جدید مهاجران از جنوب مکزیک عازم آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه, حدود ۱۵۰۰ مرد، زن و کودک از گواتمالا، السالوادور و هندوراس پس از اینکه چند شبی را در تاپاچولا (Tapachula), شهری در مکزیک در نزدیکی مرز گواتمالا سپری کردند، با این امید که وارد خاک آمریکا شوند، سفر خود را آغاز کردند.

ونسانت مارتینز از مهاجران السالوادوری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پس از خودداری اداره ملی مهاجرت مکزیک (INM) از ارائه مدرک به مهاجران برای اینکه آن‌ها بتوانند به طور قانونی در خاک مکزیک بمانند، اغلب این افراد تصمیم گرفتند تاپاچولا را ترک و به سوی آمریکا حرکت کنند.

اداره ملی مهاجرت مکزیک در مقابل موج گسترده کاروان‌های مهاجران در سال گذشته، یک "برنامه فوریتی" به اجرا گذاشت تا به وضعیت قانونی هزاران مهاجر خارجی در مکزیک رسیدگی کند.

اداره ملی مهاجرت مکزیک از بیست و هشتم ژانویه این برنامه را لغو و اعلام کرد مهاجران از این به بعد باید از طریق سفارتخانه‌های مکزیک در کشورهایشان اقدام کنند.

این گروه از مهاجران قصد دارند مسیر کاروان‌های قبلی را دنبال کنند. چند پلیس و یک آمبولانس از حفاظت مدنی در طول مسیر آن‌ها را همراهی می‌کند.

هر سال صد‌ها هزار مهاجر وارد جنوب مکزیک می‌شوند تا با گذر از آن خود را به آمریکا که در شمال این کشور قرار دارد، برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار