مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: مرحله دوم توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار ویژه ایام نوروز از امروز یکشنبه آغاز شد و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی جهازی مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به نحوه توزیع میوه تنظیم بازار در مرحله دوم گفت: میوه‌ها از طریق مراکز عرضه شهرداری و تعاون روستایی و در سایر شهرستان‌ها که تاکنون سهمیه تعیین شده را جذب نکردند از طریق مراکز توزیع تعیین شده عرضه می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست توزیع از ۲۵ اسفند تا ۲۹ اسفند ۱۳۹، ۹۶۰ تن سیب و پرتقال از طریق ۱۹۴ مرکز عرضه در استان یزد توزیع شد.

جهازی ادامه داد: در این مرحله توزیع سیب و پرتقال به ترتیب شهرستان‌های یزد، تفت، میبد، ابرکوه، بافق، خاتم، اشکذر، اردکان، مهریز و بهاباد بیشترین میزان توزیع میوه را داشتند.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیته راهبردی میوه استان در مرحله اول توزیع سیب و پرتقال در سبد‌های ۶ تا ۸ کیلویی با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد زیرقیمت خرده فروشی در بازار به نرخ مصوب، پرتقال تامسون از قرار کیلویی ۳۵ هزار ریال، پرتقال والنسیا ۴۵ هزار ریال، سیب زرد و قرمز ۶۲ هزار ریال از طریق ۱۱۴ مرکز عرضه در شهرستان یزد و ۷۹ مرکز عرضه در سایر شهرستان‌ها در دسترس مردم قرار گرفت.

سال قبل ۲۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال والنسیا تولید جنوب کشور برای مصرف نوروز ذخیره شده بود امسال این مقدار به هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافت.

انتهای پیام/ی

توزیع مرحله دوم میوه شب عید در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.