نقش رونق تولید و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی/کیفیت پایین خودروهای داخلی از علل تصادفات استفرمانده نیروی انتظامی گفت:رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین عامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه سرقت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سردار حسین اشتری،فرمانده نیروی انتظامی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در سالن محراب برگزار شد، اظهارکرد: تلاش پلیس کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده پلیس از 24 اسفند سال گذشته تا 17 فروردین‌ماه امسال در آماده‌باش کامل قرار دارد. آمار و ارقام ثبت‌شده از افزایش تردد و مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد، وضعیت نامساعد جوی و برودت هوا برخی مشکلات را رانندگان و مسافران به وجود آورده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز 98 نسبت به سال گذشته ادامه داد: آمار تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کاهش پیداکرده است، حقیقت این است که بخش مهمی از تصادفات جاده‌ای به ناایمنی جاده‌ها، کیفیت پایین خودروهای داخلی و همچنین بی‌توجهی رانندگان برمی‌گردد که در این زمینه هشدارهای لازم به دستگاه‌های مختلف به‌ویژه خودروسازان ابلاغ‌شده است.

 پلیس برنامه ویژه ای را برای کاهش آمار سرقت دنبال می کند

سردار اشتری تأکید کرد: در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور مانند قم، حضور مسافران نوروزی بسیار چشمگیر و گسترده است، در تمام شهرهایی که حضور مسافران نوروزی قابل‌توجه‌تر است پلیس نیز به‌صورت گسترده‌تری مشغول خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با تأکید برافزایش آمار سرقت در کشور خاطرنشان کرد: افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین عامل در افزایش آمار جنایت و سرقت است. پلیس برای کاهش آمار سرقت برنامه‌های ایمنی ویژه‌ای را دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز کرد: رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین عامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه سرقت است، پلیس تمام سعی خود را در عملیاتی شدن این راهبرد کلان به کار خواهد بست.

 اعزام نیروهای کمکی پلیس به مناطق سیل زده استان گلستان

 سردار حسین اشتری  در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: این استان شاهراه مواصلاتی ۱۷ است و مسافران زیادی از محور‌های مواصلاتی استان عبور می‌کنند، بخشی از مسافران نیز برای زیارت حضرت معصومه (س) به شهر قم می‌آیند.

وی ادامه داد: امسال در ایام نوروز شاهد کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و نیز تلفات ناشی از این تصادفات بودیم و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه به دلیل همکاری رانندگان نداشتیم، پلیس برای موج اول و دوم سفر‌های نوروزی آمادگی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: رانندگان در سفر‌های نوروزی باید به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا شاهد بروز تصادفات در این سفر‌ها نباشد، رانندگان نباید در هنگام خواب آلودگی و خستگی رانندگی کنند.

سردار اشتری با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به سیل‌زدگان اظهار کرد: تعدادی از معاونان فرمانده نیروی انتظامی به مناطق سیل زده در شمال کشور اعزام شدند تا این نیرو به وظیفه خود در راستای دستور رهبر انقلاب با همکاری نیرو‌های مسلح دیگر عمل کند، متاسفانه خسارت زیادی به این مناطق وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از انبار‌های خود اقدام به توزیع غذا‌ها در مناطق سیل زده استان گلستان کرده و این نیرو به گسترش چتر امنیتی در این استان توجه داشته است و براین اساس نیرو‌های کمکی پلیس به استان گلستان اعزام شدند.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.