شهروندان فریب تبلیغاتی برخی افراد سودجو در کلاهبرداری از طریق واگذاری سیم‌کارت به همراه اینترنت رایگان را نخورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی شهرستان تالش در خصوص کلاهبرداری برخی افراد سودجو از طریق واگذاری سیم‌کارت به همراه اینترنت رایگان به شهروندان هشدار داد.

وی افزود: برخی افراد سودجو به بهانه واگذاری سیم‌کارت به همراه اینترنت رایگان، مدارک شناسایی شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی افراد متقاضی را اخذ کرده و با استفاده از این مدارک بدون اجازه مالکان اقدام به رجیستری گوشی‌های قاچاق می‌کنند.

فرمانده انتظامی تالش اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرائم، به شهروندان توصیه می‌شود نسبت به خرید سیم‌کارت تلفن همراه از مکان‌های غیر رسمی، نامعتبر و ارائه مدارک شناسایی به آن‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جمال‌دار تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود را مشاهده و در صورتی که هرگونه سیم کارت بدون اجازه آنها ثبت شده است، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد از خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه که در طرح رجیستری ثبت نشده‌اند، خودداری کرده و در خرید و فروش گوشی‌های کارکرده نیز فرآیند انتقال مالکیت را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ع

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد واگذاری سیم‌کارت به همراه اینترنت رایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.