مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنان خود به اهمیت مرزبندی با اروپایی‌ها و دشمن اشاره کردند. بیانیه گام دوم اتقلاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

لزوم حفظ مرزبندی با اروپایی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند، اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاورد‌های شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» به تعبیر بسیاری از بزرگان و‌اهل فن تجدید مطلعی است.

لزوم حفظ مرزبندی با اروپایی‌ها در سه شاخه «عزّت، حکمت، و مصلحت»

یکی از محور‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب؛ عزّت ملّی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن است این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. صحنه‌ی جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقّق یافته یا در آستانه‌ی ظهورند: تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا و زمین‌گیر شدن همکاران خائن آن‌ها در منطقه؛ گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی در غرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سراسر جهان سلطه اشاره کرد.در ادامه به برخی از بیانات برگزیده در این رابطه می‌پردازیم:

یک مسئله‌ی دیگر که باز این را هم عرض کنیم، مرزبندی با دشمن برای مصونیّت از تهاجم نرم است. یکی از کار‌های بسیار لازم همین است که ما نگذاریم مرزمان با دشمن کم‌رنگ بشود. مرزبندی با دشمن، اگر مرزبندی با دشمن نبود و مرز، برجسته نبود، عبور از این مرز -چه از این طرف به آن طرف، چه از آن طرف به این طرف ممکن می‌شود؛ درست مثل مرز‌های جغرافیایی. اگر مرزِ جغرافیایی نباشد و برجسته نباشد، خب از آن طرف یک نفری بلند می‌شود می‌آید اینجا نفوذ پیدا می‌کنند؛ آدم قاچاقچی، آدم دزد، آدم جاسوس از آن طرف می‌آید این طرف؛ از این طرف هم یک آدم غافل، آدم خواب‌آلوده از مرز عبور می‌کند و می‌رود آنجا گیر می‌افتد.

 ایشان در ادامه می فرمانید: مرز اعتقادی و مرز سیاسی هم عیناً همین جور است؛ وقتی که مرز روشن نبود، دشمن میتواند نفوذ کند، میتواند خدعه کند، می‌تواند فریبنده عمل بکند، می‌تواند بر فضای مجازی مسلّط بشود. اگر مرز با دشمن روشن بود، تسلّط او بر فضای مجازی، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود؛ این هم یک مطلب است که در آیه‌ی شریفه‌ی «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»، تا می‌رسد به اینجا که «تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم»، (۱) خدای متعال از این منع کرده که ما با دشمن به این صورت برخورد بکنیم. این هم یک نکته است.۱۳۹۷/۱۲/۲۳ دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری

آمادگی برابر دشمن، دشمن‏‌ستیزی

من گفتم ملت ایران به مزدوران دشمن ترحم نمى‌کند؛ حالا هم مى‌گویم مسوولان کشور که نمایندگان ملتند، حق ندارند به سرانگشتان مزدور دشمن ترحم کنند.۱۳۸۲/۰۳/۲۲ دیدار با مردم ورامین

موضوع مرزبندی با دشمن و عدم اعتماد سازی طبق فرمایشات مبنی بر اینکه خدعه اروپایی‌ها را نخورید؛ از همین رو ایشان توصیه‌ای به مسئولان داشته و می‌فرمایند:دشمن را درست بشناسید و مراقب باشید فریب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان می‌دهد و چه هنگامی که لبخند می‌زند.ایشان افزودند: بدانید، دل‌های دشمنان بسیار بیشتر از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورند، مملو از بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین نباید خدعه دشمن را قبول کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: من به مسئولین و دولتی‌ها نمی‌گویم چه کنند، اما باید بنشینند، فکر کنند و به گونه‌ای عمل کنند که فریب آن‌ها را نخورند و به امید آنکه حالا کاری بکنیم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
نباید به اروپاییان اعتماد کنیم
آخرین اخبار