عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه گفت: طبق قانون جدید بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور مشمول جرایم نقدی می‌شود.

عینی/بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور مشمول جرایم نقدی و لغو معافیت مالیاتی می‌شودهادی قوامی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات به کشور توسط صادرکنندگان کالا، گفت: مجلس در بودجه سال ۹۸ برای چنین موضوعی پیش‌بینی‌هایی را انجام داده و افرادی که ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازنگردانند، مشمول جریمه تأخیر به صورت ماهانه خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین اگر به صورت کلی ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانند از معافیت مالیاتی صادرات هم محروم خواهند شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس اظهار کرد: البته صادرکنندگان کالا ارز حاصل از صادرات محصولات‌شان را گاهی برای واردات مواد اولیه یا بازپرداخت وام قرار می‌دهند و یا آنکه از طریق سامانه نیما آن را عرضه می‌کنند.

قوامی افزود: امکان دارد یک صادرکننده هنوز نتوانسته باشد، ارز حاصل از صادرات کالای خود را نقد کند و این موضوع هم نیاز به زمان داشته باشد، لذا در بحث جریمه‌ها تمامی این موارد مورد نظر قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: صادرکنندگان بخش‌های خصوصی، پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و ... در این شرایط سخت اقتصادی باید در خط مقدم این جنگ باشند به ویژه افرادی که ویژگی‌های انقلابی بیشتری دارند.

وی گفت: بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد باید نظارت‌های بیشتری را بر روی این موضوع داشته باشند و در صورت تخلف اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار